دیدبان

ثریا از زاد و ولد ایرانیان می گوید

ثریا از زاد و ولد ایرانیان می گوید
هفتمين برنامه ازسري دوم ثريا اين چهارشنبه شاهد رويکردي متفاوت به علوم انساني خواهد  بود موضوع اين هفته اين برنامه بررسي جمعيت کشور و نقش آن در پيشرفت و همچنين افق ها پيش روي آن مي باشد.

گفتني است موضوع جمعيت و نرخ رشد آن مدتي است به عنوان يکي از موضوعات اصلي در کشور مطرح شده است از اين رو به گفته محسن مقصودي تهيه کننده برنامه ثريا، اين برنامه در نظر دارد با بررسي علمي و کارشناسي به ابعاد مختلف رشد و يا کاهش جمعيت در کشور بپردازد مقصودي همچنين با بيان اين نکته که در موضوع جمعيت علاوه بر موانع و الزامات مورد نياز افزايش جمعيت بايستي به اثرات و با تبعات آن در رشد و پيشرفت کشور نيز پرداخته شود وي افزود در ساختار اين برنامه سعي شده اين ابعاد را مورد بررسي و کنکاشت قرار دهيم.

مهمان هاي اين هفته برنامه ثريا دکتر محمودي رييس مرکز مطالعات و پژوهش هاي جمعيتي آسيا و اقيانوسيه و دکتر قاضي­زاده نماينده مردم مشهد در مجلس شوراي اسلامي مي باشند که هردو از متخصصان حوزه جمعيت در کشور مي باشند همچنين اين برنامه چند مهمان تلفني مرتبط با موضوع خواهد داشت که خانم دکتر خزعلي عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي و رييس شوراي فرهنگي اجتماعي زنان و خانواده يکي از آنها خواهد بود.

برنامه ثريا كاري از گروه اجتماعي شبكه اول سيما است كه هر هفته چهار شنبه شب ها، حدود ساعت بيست و سه و پانزده دقيقه از اين شبكه پخش مي شود.

مرتبط‌ها

راه کاهش ظلم در خانواده افزایش حرمت پدر است

خروجی قرمز حمل سلاح آسان در ایران

خادمیاران رضوی: طلیعه‌ای نو از «آفتاب» فرهنگ شیعی

تحلیلهای رنگین برای عمامه خونین

سبکِ زندگی پرونده‌ساز!

تعداد بالای پرونده در قوه؛ آسیب اجتماعی یا اشکلات ساختاری؟