دیدبان

انتقاد های سلحشور از وضعیت کلی سینما چرا به مذاق عده ای خوش نمی آید؟

انتقاد های سلحشور از وضعیت کلی سینما چرا به مذاق عده ای خوش نمی آید؟

 چرا هر وقت فرج‌الله سلحشور صحبتي مي‌كند، يك عده پيدا مي‌شوند و روي صحبت وي را به خودشان مي‌گيرند و در برابرش موضع‌گيري مي‌كنند؟

 
صحبت‌هاي فرج‌الله سلحشور شايد به صورت صد در صد درست نباشد اما تا حد زيادي قابل اثبات بوده و به راحتي نمونه‌هاي عيني آن در سينما قابل مشاهده است. كساني كه با هر صحبت سلحشور رگ گردنشان بيرون مي‌زند، سرخ مي‌شوند و مي‌خواهند به هر نحو ممكن جوابي دندان‌شكن به وي بدهند، بهتر نيست كمي هم با انصاف به دور و بر خود نگاه كنند؟
 
سلحشور شايد بلد نباشد مانند بسياري از افراد صحبت‌هايش را در پوشش هزار نوع سياست و ترفند پنهان كند. وي آن چه را كه در فضاي سينما حس كرده و شاهد آن بوده، بيان كرده است. حداقل سابقه ۳۰ساله وي در سينماي بعد از انقلاب و ساخت چندين فيلم و سريال كه عمدتاً مذهبي و قرآني بوده است، از وي كارگرداني با تجربه ساخته، كسي كه اوضاع سينماي ايران را از نزديك درك كرده است. صرف اينكه سلحشور ادبيات تندي به كار مي‌برد، دليل بر اشتباه بودن حرف‌هايش نيست. وقتي از پشت پرده سينما و روابط غير‌اخلاقي حاكم بر آن مي‌گويد، همه كساني كه در سينما هستند مي‌دانند كه سلحشور درباره چه كساني و چه رابطه‌هايي صحبت مي‌كند. اما اينكه در مقابل وي موضع مي‌گيرند و مي‌خواهند صدايش را به هر نحو ممكن قطع كنند، اين است كه نان بعضي‌ها متأسفانه از طريق همين فساد سينما تأمين مي‌شود و اگر فساد فعلي برداشته شود بايد خيلي‌ها غزل خداحافظي از عالم هنر را بخوانند.
 
وقتي سلحشور مي‌گويد تنها ۳ درصد از كارگردان‌ها به نظام اعتقاد دارند، مي‌توان مصاديق اين حرف را در گعده‌هاي شخصي آقايان ديد يا از نوع رفتار بعضي از كارگردانان كه مثل محسن مخملباف يا بهمن قبادي روزي در ايران فيلم مي‌ساختند و اكنون در خارج از كشور عليه ايران كار مي‌كنند. مي‌توان نمونه‌اش را در جعفر پناهي‌ها دانست كه به بهانه پارتي شبانه عده‌اي را در خانه‌اش جمع مي‌كرد و فيلم سياسي ضد‌نظام مي‌ساخت.
 
نمونه اين افراد زياد هستند، همان‌هايي كه تا از مرز‌هاي سياسي جمهوري اسلامي خارج مي‌شوند، حجاب به ظاهر اسلامي‌شان آب مي‌رود و آزادي غربي را با آغوش باز مي‌پذيرند. وقتي سلحشور مي‌گويد ۳ درصد مي‌داند در همين انتخابات گذشته، بعد از آنكه نتيجه انتخابات روشن شد، چند نفر از همين سينمايي‌ها كه امروز برايش شاخ و شانه مي‌كشند، دستبند سبز به دست بستند و در خيابان راه افتادند و اداي قهرمان‌هاي سياسي را درآوردند. بهتر است امروز كمي به خودتان نگاه كنيد.
 
دهانتان را به اندازه چيزي كه هستيد و نه آنچه كه فكر مي‌كنيد هستيد، باز كنيد. سينمايي كه بخواهد براي نظام هزينه‌ساز باشد، همان بهتر كه تعطيل شود. شما حتي يك‌صدم سود‌آوري و تابعيت هاليوود از نظام حاكم بر امريكا را كشورتان نداشته‌ايد. سربار بودن، پر‌رويي هم مي‌آورد.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران