دیدبان

امضاء دو قرارداد با مانوئل ژوزه؛ دردسر جدید رویانیان

امضاء دو قرارداد با مانوئل ژوزه؛ دردسر جدید رویانیان
"دیدبان":سعید ساداتی: پس از آنکه پرسپولیس در نیم فصل اول با پیرمرد پرتغالی نتوانست نتایج مطلوبی را کسب کند و جایگاهی بهتر از دوازدهمی را در جدول رده بندی به دست بیاورد، سرانجام مدیران باشگاه مصمّم بر تغییرات جدی در کادر فنی این تیم شدند.

حدس و گمان ها خبر از جابجایی قطعی سرمربی پرسپولیس می داد اما قرارداد نجومی مانوئل ژوزه دست رویانیان و همکارانش را برای این جابجایی بسته نگه داشته بود تا جائیکه عصبانیت آقای مدیرعامل در روز جلسه کمیته فنی باشگاه از تیتر "مانوئل ژوزه اخراج شد" یکی از خبرگزاری ها، نشان از خطری جدی بود که در کمین باشگاه پرسپولیس آرمیده بود.

رویانیان و مشاوران حقوقی اش خوب می دانستند که اگر مهم اخراج زیر قرارداد پیرمرد پرتغالی بزنند باید تمام حق و حقوق وی را تا دلار آخر پرداختند نمایند در غیر اینصورت ژوزه حق شکایت از باشگاه را داشت.

اما رویانیان سعی داشت با جلسات دوستان تفاهمی جدایی ژوزه و پرسپولیس را رقم بزند که این اتفاق نیفتاد و ژوزه بصورت شبانه از ایران خارج شد و از سوی دیگر شکایت خود از باشگاه پرسپولیس را تقدیم فیفا کرد. شکایتی که می تواند عواقب سنگینی را از لحاظ مالی متوجه پرسپولیس کند.

اما به نظر می رسد مشاوران حقوقی باشگاه پرسپولیس به مانند آقای مدیرعامل اطلاعات چندانی از قانون ندارند چراکه همان مشاورانی که قرار بود 6 امتیاز پرسپولیس را در سال 89 به این تیم باز گردانند و هیچ پولی به وینگادا(سرمربی پیشین پرسپولیس) پرداخت نکنند، امروز همان حرف های کهنه را در قبال مانوئل ژوزه نیز تکرار می کنند.

اما نکته قابل توجه در پرونده وینگادا آنجاست که وی نه تنها پول خود را از پرسپولیس می گیرد، بلکه به ازای هر ماه تاخیر در پرداخت پول وی، 5% نیز جریمه از پرسپولیس دریافت می کند تا نشان دهد مشاوران حقوقی پرسپولیس بیش از آنکه از قانون اطلاع داشته باشند، مصاحبه کردن آموخته اند!

دستیاران حقوقی آقای مدیرعامل امروز مدعی اند نه تنها پولی به ژوزه پرداخت نمی کنند بلکه ژوزه بابت رتبه دوازدهمی پرسپولیس باید پاسخگو باشد و به پرسپولیس غرامت نیز پرداخت نمایند. ادعایی که از حیث قانونی بیشتر شبیه یک مساله خنده دار است تا حتی یک ادعا!

سوی دیگر پرونده مانوئل ژوزه زمانی رنگ و بوی حقوقی تری به خود می گیرد که گویا باشگاه پرسپولیس تخلف بزرگ خود، یعنی امضای 2 قرارداد با یک مربی را به فراموشی سپرده است. آقای مدیرعامل و مشاوران حقوقی باید پاسخگو باشند که به چه دلیل با مانوئل ژوزه 2 قرارداد امضا کرده اند؟ در ضمن خوب است مسئولان پرسپولیس بدانند قراردادی که مانوئل ژوزه برای طرح شکایت به فیفا ارائه کرده است همان قراردادی است که برای فرار مسئولان پرسپولیس از مالیات و عدم رعایت سقف قراداد در فدراسیون فوتبال ثبت نشده است!

اما باشگاه پرسپولیس تنها باشگاهی نیست که از این دست قراردادها را به امضا می رساند و به نظر می رسد اکثر قراردادهایی که بازیکنان و مربیان خارجی در ایران امضا می کنند به همین شکل است.

در پایان رویانیان و مشاوران حقوقی اش باید پاسخگو باشند که اولا امضای 2 قرارداد با یک مربی چه توجیهی دارد؟ دوما اینکه آیا براستی قراردادی که از سوی ژوزه در فیفا ارائه شده است هیچگونه وجاهت قانونی ندارد یا هواداران پرسپولیس باید منتظر تهدیدهای جدی تری همچون کسر امتیاز و یا ... از سوی فیفا باشند؟

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران