دیدبان

آقای هاشمی، سلحشور هم سرطان داشت

آقای هاشمی، سلحشور هم سرطان داشت

دیدبان: روزنامه جوان از وزیر بهداشت به خاطر نحوه پیگیری بیماری هنرمندان انتقاد کرد و نوشت: دم‌دمای نوروز گفتند شجریان سرطان دارد؛ مگر می‌شود رمضانِ بچگی‌ها را بی‌ربنای او فراموش کنیم. بچه مذهبی و غیرمذهبی برایش طلب عافیت کرده‌اند و می‌کنند. من و تو هم خطا می‌کنیم مثل شجریان اما هرچیزی به‌جای خود. تندروی نداریم.

این روزها هم خبر از حال نه‌چندان مساعد عباس کیارستمی می‌دهند. رئیس سازمان سینمایی برایش طلب دعای عمومی می‌کند یا وزیر بهداشت همیشه در صحنه! به سراغش می‌رود و رسماً پیگیر حال او می‌شود. خیلی هم خوب؛ به امید و طلب عافیت.

هنرمند و نامی یعنی همان سرمایه‌هایی که اشاره شد، مبادا فقط در حال نزار به فکرشان باشید و بشوید دکتر ویژه‌شان. ما برای کارگری که در انتظار تخت خالی بیمارستان دولتی هست نیز طلب عافیت داریم؛ پیام دعای عمومی و غیرعمومی هم لازم نیست. کاش می‌شد که همه دکترشان وزیرشان بود. باز هم ‌ای کاش این دوستان در رأس، خودی و نخودی نمی‌کردند یا حداقل اینطور به نظر نمی‌رسید.

خدا رحمتش کند فرج‌الله سلحشور چندین ماه خبرش پیچید که سرطان دارد مثل استاد شجریان. ولی دولتی‌ها و مدیران جز یکی دو نفر مثل همین رئیس سازمان سینمایی، بقیه ولی سراغش را نگرفتند.

همه را مثل هم دریابید. اشتباهات سهوی است ولی گوشزد کردن‌های ماها عمدی. امثال خدابیامرز سلحشور که از دست رفتند گرچه فعل و آثارشان فکر نمی‌کنم از خاطره مردم ایرانی و کشورهای همسایه برود، اما تا دیر نشده وزیر و رئیس و بقیه، حواستان باشد که مردم شما را می‌بینند هرچند مثل همیشه از دسترسی به شما دورند متأسفانه. حواستان به بقیه باشد تا انگ و برچسبی نخورید که چرا تفاوت؟

کم نیستند امثال محمدعلی کشاورز، هنرمندان مریض‌ احوال و یکی مثل احمد عزیزی...

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران