دیدبان

درگیری سایت فیلتر شده با کاریکاتوریست فراری

درگیری سایت فیلتر شده با کاریکاتوریست فراری

 "دیدبان":همكار متواري نشريات زنجيره اي در پاسخ به حمله يك سايت اينترنتي حامي مهدي هاشمي، برخي نكات قابل تامل را درباره ارتباطات و مكالمات خود با نامبرده منتشر كرد.

به گزارش کیهان، اخيرا چند فايل صوتي مربوط به مكالمات نيك آهنگ كوثر و مهدي هاشمي در فضاي مجازي منتشر شده كه طي آن مهدي هاشمي گوشه اي از فعاليت هاي ضد انقلابي خود را براي مجاب كردن نامبرده توضيح مي دهد. نيك آهنگ از سازمان بهينه سازي مصرف سوخت با مهدي هاشمي در ارتباط بوده و در خارج كشور نيز -پس از فرار مهدي هاشمي - به تماس با وي ادامه داده است. او مي گويد براي مهدي هاشمي روزنامه نگار جور مي كرده است. كوثر در عين حال مدعي است كه در پي شكايت نفتي فردي به نام هوشنگ بوذري از مهدي هاشمي، مجبور شده 20 فايل صوتي مربوط به مكالماتش با مهدي هاشمي را به دادگاه كانادايي بدهد اما نقشي در انتشار عمومي آنها نداشته و از اين بابت متاسف است.
 
با اين حال سايت بازتاب در حمايت از مهدي هاشمي، به كاريكاتوريست فراري نشريات زنجيره اي حمله كرد و اتهاماتي را متوجه وي كرد. نيك آهنگ كوثر در پاسخ اين حملات هرچند كه مجددا از انتشار فايل صوتي ابراز تاسف كرده، در عين حال مي نويسد: داستان گفت وگو و بحث من با مهدي هاشمي درباره شاكي اش در كانادا به 4 آگوست 2010 بازمي گردد... به مهدي هاشمي تلفن زدم. مهدي ضمن تكذيب موارد طرح شده عليه حمزه كرمي، گفت كه «بوذري [شاكي مهدي هاشمي] براي اطلاعات كار مي كند». بعد هم گفت: «براي طائب كار مي كند». جالب اينجا بود كه مي گفت «اطلاعات از بوذري 12 ميليون دلار گرفته، اما الان ماهي 10-12هزار دلار به بوذري حقوق مي پردازد». از نظر شما يك جاي مساله ايراد ندارد؟ پرداخت ماهي 10 هزار دلار در شرايط فعلي يعني سالي 120 هزار دلار. گيرم بيست سال از دستگيري هوشنگ بوذري گذشته باشد، كل پولي كه از وزارت گرفته اگر در طول بيست سال هم ثابت بوده باشد، مي شود 2 ميليون و 400 هزار دلار. آدم مغز كدام چهار پا را بخورد كه 12 ميليون دلار بدهد و براي همان نهاد، كار كند و ماهي 10 هزار دلار بگيرد تا احيانا بعد از 100 سال به پول از دست رفته خودش برسد؟
 
وي اضافه كرد: در آخرين تماس تلفني آقاي هاشمي با بنده، كه با لحن بسيار بدي هم با من حرف زد، معترض و متعرض بود كه چرا به ماجراي دست داشتن او در ارسال نامه جعلي رئيس قوه قضاييه به آيت الله خامنه اي گير داده ايم. من گفتم كه او بايد كار «تاثيرگذاري جعلي» روي رسانه ها را كنار بگذارد. آقاي هاشمي همان جا گفت «حالا كه اين طور شد، به همه مي گويم براي طائب كار مي كني»!
 
نيك آهنگ كوثر يادآور شده است: چند ماه بعد و درست دو روز بعد از آنكه خبر ديدار دكتر هوشنگ اميراحمدي در لندن با آقاي هاشمي را منتشر كرديم، ظاهرا دوستان پاريسي آقاي هاشمي بعد از جلسه اي هماهنگي با ايشان، تصميم گرفتند از طريق «فيس بوك 25 بهمن» و بعد رسانه هاي سبز، يك نفر را حقوق بگير معرفي كنند. گفته هاي بدون سند منسوب به آقاي طائب در مدرسه علميه الهادي در قم خاطرتان هست؟ فايل صوتي اش كجاست؟ تازه وقتي به دكتر هوشنگ اميراحمدي گفتم كه خبر ديدار او با فرخ نگهدار و مهدي هاشمي را شنيده ام، تنها موردي را كه تكذيب كرد، ديدار با فرخ نگهدار بود. آقاي دكتر اميراحمدي در تماسي ديگر تاكيد كردند كه به مهدي هاشمي در امور درسي كمك مي كنند و يك بار هم از طريق مهدي، با دوست ليبيايي فرزند هاشمي، يعني «سيف قذافي» تماسي تلفني داشته است.
همكار متواري نشريات زنجيره اي در ادامه اين نامه نوشته است: سواي اينكه از زنداني بودن آقاي هاشمي در ايران بسيار متاسفم و آرزو داشتم در خارج از ايران و در شرايطي كاملا آزاد به سوال هاي بي شماري كه درباره نحوه بهره برداري از قدرت [...] در معاملات و قراردادها، ماجراي استات اويل و... جواب بدهند... پيش از آن، وقتي آقاي هاشمي حرف هايشان درباره ميزان سوءاستفاده مالي در سازمان بهينه سازي را چند بار تغيير دادند، تصميم گرفتم مكالمه هايم با ايشان را ضبط كنم. چرا؟ چون يك بار گفته بودند كه «حمزه كرمي 6 ميليارد تومان سوء استفاده نكرده... دروغه... دروغه... 2ميليارد بوده». اما بعدا گفتند كه 200-300 ميليون تومان بوده است! احتمالا آقاي هاشمي صفرها را خيلي راحت مي توانسته اند جابجا كنند.
 
نامبرده با تكذيب اينكه در ازاي دريافت دلار اقدام به انتشار فايل هاي صوتي ياد شده كرده، نوشت: رسما مي گويم كه فايل ها را نه به انتخاب خودم، كه جبر قانون تحويل داده ام. در عين حال تاكيد مي كنم كه از ماه آگوست بارها در تماس با نوه هاشمي رفسنجاني از او خواسته ام به وكلا تاكيد كنند كه نوع احضار مرا تغيير دهند تا مجبور به ارائه مدارك نباشم... نويسنده تحليل، ظاهرا معيارش مالي است و خيال مي كند مهدي هاشمي را نيك آهنگ كوثر به مجموعه اي «فروخته» است. وقتي همكار طنزنويسم [ابراهيم نبوي] در فيس بوك خودش اين ايده را تقويت مي كند، ياد اسب تروايي مي افتم كه جنبش سبز را به نظام فروخت...
 
نيك آهنگ كوثر آنگاه با لحني خبري كه از سوي بازتاب حذف شده مي نويسد: اگر مهدي هاشمي از من خواسته باشد ببينم چه كسي يا كساني در تحميل تحريم عليه ايران اثرگذارترند تا پيام هايي به آنان منتقل شود، و نيز چند بار گفته باشد كه تمامي وظايف در خانواده تقسيم شده و هركسي مسئوليتي دارد، نقش اعضاي خانواده در قبال تحريم چه بوده است؟ لطفا تحقيق كنيد كه آيا چه كسي از او چنين مسئوليتي را خواسته بود؟
 
وي همچنين خاطرنشان كرد: آقاي مهدي هاشمي در هيچ يك از گفت وگوهايي كه داشتيم، ارتباط قوي اش را با رسانه هاي سبز و افرادي تاثيرپذير در رسانه هاي مختلف كتمان نكرد و حتي در مقابل انتقاد من چند بار سكوت كرد. با عنايت به آنچه در طول يك هفته اخير و رابطه دوستاني از رسانه هاي سبز خارج از كشور با شما ديده ام، آيا مي توان چنين تحليل كرد كه ايشان با رسانه هاي مختلفي در داخل و در خارج مرتبط بوده اند كه پيام ها را به گونه اي كه متناسب با نفع خاندان است منعكس كنند؟

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران