دیدبان

درآمدهای میلیونی فروش لوازم آرایش در مترو

درآمدهای میلیونی فروش لوازم آرایش در مترو

دیدبان: این روزها کافی است برای خرید لوازم آرایش سری به بازار بزنید و به حتم با ویترین های پر زرق و برق مواجه می شود که مغازه داران با انواع نورپردازی سعی کرده اند مشتریان بیشتری را جذب کنند.

بسیاری از این مغازه داران مدعی فروش محصولات اصل هستند در حالی که اگر حرفه ای باشید می توانید تشخصی دهید که انواع رژ لب، ریمل، کرم پودرها و ... تقلبی و درجه 2 و 3 بوده و تنها نام مارک های معرف را با خود یدک می کشند.

 این وضعیت البته یک روی سکه بازار لوازم آرایش است و روی دیگر آن که طرفداران بی شماری نیز دارد در داخل واگن های متروست.

اگر اهل سفر با مترو در خطوط مختلف پایتخت باشید به حتم زنان و دخترانی را می بینید که با جعبه و کیف هایی مملو از انواع مواد آرایشی به ویژه مداد چشم، خط لب، رژ لب، ریمل و لاک های ارزان قیمت در واگن ها تردد کرده و درباره کارایی و کیفیت محصولات خود با صدای بلند توضیحات مبسوط به مسافران می دهند.

بازار خرید و فروش مواد آرایشی آنچنان در مترو خوب است که در طول یک سفر درون شهری می توانید تعداد زیادی از این فروشندگان را ببینید که دائم در حال سوار و پیاده شدن از قطارها و عرضه محصولات خود هستند.

خرید لوازم آرایشی تقلبی عرضه شده در مترو تنها مختص خانم هایی با توان اقتصادی پایین و درآمد کم نمی شود بلکه دختران و زنان شیک پوش نیز از این مواد خریداری کرده و استفاده می کنند.

بازار عرضه مواد  آرایشی آنچنان در مترو داغ است که فروشندگان در روزهای عادی درآمدی بین 80 تا 100 هزار تومان داشته و در ایام خاص مانند نزدیکی به عید نوروز میزان فروش این مواد افزایش یافته و درآمد فروشندگان بین 150 تا 200 هزار تومان در روز بالا می رود.

خرید و فروش مواد آرایشی تنها به عرضه مواد تقلبی خلاصه نمی شود بلکه عمق فاجعه آنجاست که بسیاری از مشتریان محصولات را تست کرده و هیچ کدام آکبند نبوده و به راحتی می توانند موجب انتقال انواع میکروب ها و بیماری ها شوند هرچند در این بازار مکاره کسی توجهی به مسائل بهداشتی نداشته و گویا سلامت پوست برای کمتر خریداری اهمیت دارد.

مواد آرایشی مترو را نخرید

وضعیت نامناسب عرضه مواد آرایشی در مترو آنچنان اسفناک شده است که چندی پیش معاون مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو از مردم خواست این گونه مواد را مترو‌ و کنار خیابان خریداری نکنند.

مصطفی اسماعیلی افزود: در این زمینه مکاتباتی با شهرداری شده تا با فروشندگان محصولات آرایشی و بهداشتی در مترو و کنار خیابان‌ ها، برخوردهای لازم صورت گیرد.

وی یادآور شد: همه محصولات آرایشی و بهداشتی که به صورت قانونی وارد می‌ شوند و برچسب اصالت دارند از لحاظ کیفیت و سلامت مشکلی ندارند.

معاون نظارت و ارزیابی فرآورده ‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: ضابطه‌ های واردات محصولات آرایشی و بهداشتی در این اداره تدوین شده و مطابقت این محصولات با استانداردهای بین المللی و داخلی الزامی است.

مشتریان و خریداران مواد آرایشی باید توجه کنند که مصرف مواد آرایشی استاندارد و مورد تایید مراجع بهداشتی تاثیر مستقیم بر سلامت پوست آنها دارد این در حالی است که به حتم مواد تقلبی می تواند موجب تاثیرات منفی شدید بر پوست شده و علاوه بر پیری زودرس سبب بیماری های مختلف و با طول درمان های طولانی شود.

منبع:افکار

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران