دیدبان

امحای سیگار قاچاق در ایران

امحای سیگار قاچاق در ایران

به گزارش دیدبان، به نقل از تسنیم، علی اکبر پوراحمد نژاد با اشاره تصمیم کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران برای امحای بیش از 240 هزار کارتون انواع سیگار قاچاق اظهار داشت: با توجه به تاکید ستاد مبارزه با کالا و ارز مبنی بر برخورد قاطع با قاچاق محموله های سیگار، در جلسه‌ اخیر ستاد مقرر شد تا سیگارهای قاچاق مکشوفه که از سال 84 تا 92 در انبارهای دخانیات کشور دپو شده امحا شوند. 

دبیر کمیسیون مبارزه با کالا و ارز استان تهران افزود: این حجم از سیگارهای مکشوفه در 8 انبار در 2 ستاختمان مجزا طی سال‌های اخیر دپو شده‌اند و با توجه به انقضای تاریخ تمامی این اقلام در 2013 مقرر شد تا هر چه سریعتر اقدامات لازم نسبت به امحای این سیگارهای قاچاق انجام شود. 
 
وی با بیان این که ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای امحای این اقلام به دنبال راهکار خاصی بوده تا آثار مخرب زیست محیطی را به همراه نداشته باشند، گفت: با توجه به مشکلات امحای این حجم سیگار قاچاق در هماهنگی با شهرداری تهران، این سازمان امکانات خود را برای سوزاندن این اقلام در کوره‌های زباله‌ سوزی در اختیار ما قرار داد. 
پوراحمدنژاد در حال حاضر روزانه دو تریلی از انبارهای دخانیات پس از شمارش دقیق بارگیری می‌شوند و به محل زباله سوزی در کهریزک منتقل شده و در این محل امحا می‌شوند. 

دبیر کمیسیون مبارزه با کالا و ارز استان تهران عنوان کرد: امحای این حجم از سیگارهای قاچاق نشان دهنده تدبیر دولت و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای امحای کالاهای قاچاق مشابه هم و تاکیدی بر این موضوع که ما به هیچ عنوان اجازه ورود چنین کالاهایی را به چرخه بازار نمی‌دهیم. 
به گفته پوراحمد نژاد تاکنون 18 پارتی از سیگارهای دپو شده قاچاق امحا شده که این میزان معادل 152 میلیون نخ سیگار و یکی از 8 انبار محل دپوی این اقلام است.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران