دیدبان

حقوق سالانه صدا و سیمایی‏ ها

حقوق سالانه صدا و سیمایی‏ ها

دیدبان: رئیس سازمان صداوسیما در صحبت‏های اخیرش به مشکلات مالی این رسانه اشاره کرده و گفته است که «دولت در سال‏جاری حدود 1000 میلیارد تومان در ردیف بودجه جاری به رسانه‏ ملی کمک مالی می‏کند؛ درحالی‌که خرج صداوسیما بیش از 3000 میلیارد تومان است که بخشی از آن بدهی‏هایی است که از گذشته بر دوش رسانه مانده است.»

محمد سرافراز در دیدار با مخبرین کمیسیون‏های مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مشکلات مالی صداوسیما که رسانه را در انجام وظایفش با مشکلات عدیده‏ای روبه‏رو ساخته است، به برنامه ششم توسعه هم اشاره کرد و گفت: در برنامه ششم، موضوع فرهنگ مهجور مانده و در این برنامه برای رسانه نیز جایگاه مناسبی پیش‏بینی نشده است.

وی افزود: هر چند دولت درصدد تجدید نظر در برنامه ششم توسعه است و ما نیز پیشنهادهای خود را داده‏ایم، اما معلوم نیست که این پیشنهادها تا چه اندازه محقق خواهد شد. سرافراز با اشاره به سهم بسیار اندک فرهنگ در کل بودجه، تصریح کرد: در شرایط کنونی، مساله رسانه در اکثر کشورها فراتر از دیگر مسائل فرهنگی است. رسانه ملی نیز موظف است در موضوعات مختلف اقتصادی، سیاست خارجی، داخلی، امنیتی، اجتماعی و فرهنگی به تولید محتوا بپردازد و زمینه فرهنگ‏سازی در این موضوعات را در جامعه فراهم کند. بنابراین رسانه، موضوع اصلی در حوزه فرهنگ است و نباید آن را جزئی از فرهنگ و در نهایت بودجه فرهنگی در نظر آوریم.

 وی یادآور شد: حقوق کارکنان و بازنشستگان رسانه ملی بیش از 1400 میلیارد تومان است و کمک‏های دولت حتی به تامین حقوق کارکنان نیز نمی‏رسد. این در حالی است که حقوق کارکنان دولت به‏‌صورت جداگانه و مستقیم از سوی دولت پرداخت می‏شود و بودجه جاری اختصاص یافته به دستگاه‏ها صرف پرداختن به ماموریت آن دستگاه‏ها می‏شود؛ درحالی‌که برای صداوسیما حقوق کارکنان نیز در همان بودجه‏ای که اختصاص می‏یابد، دیده شده است.

منبع:ایسنا

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران