دیدبان

پژوهشگران: بدون فرزند، کمتر عمر می کنید

پژوهشگران: بدون فرزند، کمتر عمر می کنید

 پژوهش‌های جدید محققان دانمارکی نشان می‌دهد زوج‌های فاقد فرزند ممکن است به اندازه پدر و مادرها عمر نکنند.

 
به گزارش سرویس پژوهشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نتایج این پژوهش حاکی از آن است که داشتن فرزند ممکن است موجب افزایش طول عمر شود.
 
همچنین مطابق این یافته‌ها زنانی که مادر نیستند چهار برابر بیشتر در معرض مرگ قرار دارند و تعداد مرگ‌های زودرس در میان مردانی که دارای فرزند بودند نیز، نصف مردان بدون فرزند گزارش شده است.
 
این اثر بیشتر در میان زوج‌های دارای فرزند صادق بوده اما با این حال افرادی که فرزند خوانده داشتند نیز کمتر به مرگ زودرس دچار ‌شده‌اند.
 
دانشمندان دانشگاه آروس دانمارک در پژوهش خود بیش از 21 هزار زوج را که در سال‌های بین 1994 و 2005 تحت درمان IVF بودند، مورد بررسی قرار دادند.
 
در بازه زمانی مزبور 15 هزار و 21 کودک متولد و یک هزار و 564 تن نیز به فرزند خواندگی پذیرفته شدند. همچنین مرگ 96 زن و 200 مرد گزارش شده بود.
 
در این پژوهش هیچ گونه تفاوتی از لحاظ ابتلا به بیماری‌های روانی در زوج‌های دارا و یا فاقد فرزند مشاهده نشده؛ با این حال افرادی که دارای فرزندخوانده بودند نیز مشکلات بهداشتی روانی کمتری داشتند.
 
همچنین بررسی‌های بیشتر نشان داد که میزان مرگ‌های زودرس ناشی از بیماری‌های دوره‌یی، سرطان و تصادفات در میان زنان بدون فرزند چهار برابر بیشتر از مادران و 50 درصد نیز کمتر در میان زنان دارای فرزندخوانده است.
 
نتایج این پژوهش در Journal of Epidemiology and Community Health انتشار یافته است.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران