دیدبان
نقدی بر حرف‌های کفاشیان و حسنی‌خو

چقدر راحت واقعیت‌ها را نمی‌گویند؛ مثل آب خوردن!

چقدر راحت واقعیت‌ها را نمی‌گویند؛ مثل آب خوردن!

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم، انگار دیگر عادی شده است؛ حرف‌های‌شان را پشت درهای بسته می‌زنند و بعد که حرف‌های درگوشی‌شان افشا می‌شود خیلی راحت زیرش می‌زنند؛ مثل آب خوردن. به همین راحتی، به همان راحتی که رئیس فدراسیون فوتبال شدند و به همان راحتی که هشت سال در این مسند دوام آوردند. حالا اما کار سخت‌تر شده است. حالا دیگر نه مثل آن دوره است که در لحظات آخر بتوانی همه را دور بزنی و نه دیگر کسی هست که بتواند برای کسب مجوز با مسئولان وزارت ورزش «لابی» کند.

این روزها دیگر همه چیز به هم ریخته و بهترین راه هم کتمان همه چیز است. مثل همان ماجرای معروف حضور نیروهای امنیتی در دفتر رئیس فدراسیون فوتبال که کفاشیان آن را «توهم» دانست و گفت که این افراد از سازمان بازرسی آمده بودند! چندی بعد اما رئیس فدراسیون به صراحت گفت که «وسایل را بردند و برگرداند». یعنی «توهم» تبدیل به «واقعیت» شد. حالا هم ماجرای انتخابات فدراسیون فوتبال است و تکذیب‌‌هایی از این دست.

روز گذشته خبرگزاری تسنیم در گزارشی با تیتر«جلسه «خاص» گودرزی و کفاشیان در آستانه انتخابات/ معامله برخی افراد بر سر کی‌روش» به بررسی روند انتخابات پرداخت. این گزارش مستند، بر اساس اطلاعات دقیقی بود که خبرنگار تسنیم آن را به دست آورده بود و مو لای درز آن نمی‌رفت و نمی‌رود. نشان به آن نشان که کفاشیان در روز چهارشنبه 18 آذر جلسه‌ای برگزار کرده بود؛ نشان به آن نشان که کفاشیان از فردی که درخواست برکناری کی‌روش را داشت، خواست که دست‌خط به او بدهد؛ نشان به آن نشان که در آن جلسه به رئیس فدراسیون گفته شد ما دست‌خط نمی‌دهیم، اما تو کی‌روش را برکنار کن و ما هم از این موضوع حمایت می‌کنیم و حتی اگر لازم باشد به صورت رسمی حمایت‌مان را اعلام خواهیم کرد. نشان به آن نشان که در یکی دو ماه گذشته هم چنین موضوعی به کفاشیان گفته شده بود. نشان به آن نشان که گفته شده بود به کفاشیان فشار آورده‌اند که در انتخابات شرکت نکند و حتی از او برای این موضوع قول هم گرفته‌اند، اما رئیس فدراسیون در این جلسه اعلام کرد که در انتخابات شرکت می‌کند.

و اما مسئولان وزارت ورزش و شخص رضا حسنی‌خو که در واکنش به سؤال اشتباه یک خبرنگار، فشار وزارت ورزش و جوانان برای برکناری کی‌روش را بی‌اساس دانست. در گزارش روز گذشته تسنیم به هیچ عنوان اشاره نشده بود که وزارت ورزش بر سر کی‌روش وارد معامله شده و تنها نوشته شده بود «برخی مقامات» این خواسته را دارند اما سؤال اشتباه خبرنگار که از او پرسید «پس از چندین ماه وزیر ورزش با کفاشیان جلسه‌ای برگزار کرده و در آن شرط حمایت وزارت ورزش از ادامه حضور کفاشیان در فدراسیون فوتبال در دور بعدی، برکناری کی‌روش است،» حسنی‌خو را وادار به واکنش کرد در حالی در هیچ کجای گزارش تسنیم اشاره‌ای به این موضوع نشده بود. ضمن اینکه احتمالاً مدیرکل محترم حراست وزارت ورزش می‌داند چه اتفاقی در حال رقم خوردن است.

به هر حال گزارش تسنیم بر اساس مستندات تنظیم شده که بخشی از آن روی خروجی قرار گرفت و بخشی دیگر نزد ما به امانت می‌ماند.

این واکنش‌ها البته قابل پیش‌بینی بود همانطور که در گزارش روز گذشته هم آن را نوشته بودیم چرا که حرف‌های پنهانی، افشا شده بود. باشد تا همه ما صداقت و راستی را سرلوحه کارمان قرار دهیم چرا که طبق فرمایش حضرت علی (ع) «پُست و مقام اگر ماندنی بود، به تو نمی‌رسید.»

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران