دیدبان
انصارالله:

سازمان ملل دیدگاه روشنی درخصوص آتش‌بس در یمن ندارد

 سازمان ملل دیدگاه روشنی درخصوص آتش‌بس در یمن ندارد

به گزارش دیدبان به نقل از «المنار»، «محمد عبدالسلام» رئیس هیئت صنعا (به‌نمایندگی از انصارالله و کنگره ملی یمن) در مذاکرات صلح در ژنو پس از دیدار با «اسماعیل الشیخ» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن، در گفت‌وگو با خبرنگاران تصریح کرد هیئت صنعا پیام اعتراض خود را به سازمان ملل اعلام کرد که مسئله تلاش برای آتش‌بس و تثبیت آن را نادیده می‌گیرد.

این رهبر انصارالله گفت: «با (نماینده) سازمان ملل نشستی تشکیل دادیم و در این نشست توقف جنگ را خواستار شدیم. سازمان ملل تاکنون نتوانسته است دیدگاهی واضح درخصوص تثبیت آتش‌بس در یمن ارائه دهد».

عبدالسلام افزود، اعتراض هیئت ملی یمن به سازمان ملل از این مسئله ناشی می‌گیرد که این سازمان نتوانسته تعهد خود را به توقف درگیری‌ها که در نشست مسقط مطرح شد، عملی کند.

وی گفت: «ما این نشست‌ها را به‌منظور تثبیت آتش‌بس ادامه خواهیم داد. ارتش، کمیته‌های مردمی و نیروهای امنیتی بی‌هیچ چون و چرایی به دفاع از کرامت ما و کرامت یمنی‌ها ادامه خواهد داد».

رئیس هیئت صنعا به مذاکرات ژنو که امروز چهارمین روز خود را سپری کرد، اشاره کرد و متذکر شد: «ما در این شرایط هیچ مشکلی در ادامه یافتن جنگ نداریم، ما از خود و از کرامت خود دفاع می‌کنیم».

محمد عبدالسلام در واکنش به بیانیه اخیر سازمان ملل متحد درباره کمک‌های انسان‌دوستانه به «تعز» گفت: «متأسفانه، دیروز سازمان ملل در بیانیه‌ای که ویژه بعد انسانی صادر کرد، نظرات ما را در آن اعمال نکرد. ما ملاحظاتی داشتیم که در بیانیه سازمان ملل درج نشده است».

نشست گروه‌های یمنی متشکل از نمایندگان گروه‌های مبارز یمنی و نمایندگان «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی که از حمایت عربستان سعودی برخوردار است، از روز 15 دسامبر (24 آذرماه) در ژنو سوئیس آغاز شده است.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران