دیدبان

مسئولین در قبال تعیین وضعیت رکن آبادی وقت کشی می کنند

مسئولین در قبال تعیین وضعیت رکن آبادی وقت کشی می کنند

به گزارش دیدبان به نقل از بسیج پرس، مرتضی رکن آبادی بردار غضنفر رکن آبادی سفیر سابق ایران در لبنان در گفتگو با خبرنگار سیاسی بسیج پرس پیرامون آخرین وضعیت و اطلاعات غضنفر رکن آبادی از مفقودین حادثه منا گفت: آخرین اخبار و اطلاعاتی که ما از دکتر رکن آبادی داریم همان خبر مربوط به انتقال ایشان از  محل حادثه در خیابان 204 به یکی از بیمارستان های سعودی توسط آمبولانس است و این آخرین نقطه ای است که ایشان دیده شد.

مرتضی رکن آبادی درباره پیگیری این مسئله توسط وزارت خارجه و دیگر سازمان ها و نهادهای مسئول اظهار داشت: کمیته هایی تشکیل شده به ویژه در وزارت خارجه که خط مقدم این جبهه است اما به نظر نمی آید اقدامات انجام شده کافی و نتیجه بخش باشد. همان طور که گفتم آخرین اخبار و اطلاعی که از ایشان وجود دارد انتقال وی به بیمارستان است و پیگیری این کمیته ها یک کلمه هم به این خبر نیافزوده چه برسد به روشن شدن و مشخص شدن سرنوشت آقای رکن آبادی.

وی در ادامه تاکید کرد: باید کمیته های قوی تری با همکاری سازمان های متعدد تشکیل شود تا بتوان از سرنوشت ایشان و دیگر مفقودین اطلاع پیدا کرد.

برادر سفیر سابق ایران در لبنان پیرامومن اطلاعاتی که درباره سرنوشت غضنفر رکن آبادی وجود دارد، گفت: این ها همه احتمالات و گمانه زنی است، احتمالاتی وجود دارد که به شهادت رسیده و یا اینکه ربوده شده ولی نمی شود این احتمالات را تایید یا رد کرد.

رکن آبادی ادامه داد: من متاسفم که در میان برخی از مسئولان رده بالا در تماس هایی که با آن ها دارم، به صراحت اعلام می کنند دکتر رکن آبادی به شهادت رسیده ولی زمانی که از آن ها سند می خواهیم که به چه دلیلی این مطلب را بیان می کنند می گویند شواهد حکایت از این دارد که به شهادت رسیده و هیچ دلیل عقل پسند و محکمه پسندی نمی توانند ارائه کنند.

وی ادامه داد: امیدوارم مسئولانی که در این خصوص ابراز نظر می کنند سنجیده تر صبحت کنند و سنگینی باری که بر دوش خانواده رکن آبادی وجود دارد را بیشتر از این نکنند.

برادر سفیر سابق ایران در لبنان گفت: من یک سوال از مسئولان محترم دارم اینکه اگر یک توریست اروپایی در سفر به ایران گم می شد در حالی که یک شهروند درجه سه و عادی است، مقامات آن کشور چه برخوردی با جمهوری اسلامی می کردند و چند بار سفیر ما در آن کشور را احضار می کردند؟ اما در خصوص یک سفیر بلند پایه کشورمان که محرم اسرار این نظام بوده و همچنین دیگر مسئولین و حجاجی که بالغ بر 25 نفر مفقودی هستند ولی انگار نه انگار و به نظر می رسد مسئولین ما هم دارند وقت کشی می کنند تا ببینند چه پیش می آید. آن ها منتظر گذر زمان برای روشن شدن موضوع هستند تا اینکه بخواهند تلاش جدی در این زمینه انجام دهند.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران