دیدبان

تعداد جان‌ باختگان سیل در کشور

تعداد جان‌ باختگان سیل در کشور

به گزارش دیدبان به نقل از فارس ، ناصر چرخساز گفت: از آغاز بارندگی‌ها تاکنون ۲۱ استان کشور دچار سیل و آبگرفتگی شدند که این استانها عبارتند از: آذربایجان شرقی، ایلام، کردستان، کرمانشاه، لرستان، خوزستان، کهکیلویه و بویراحمد، همدان، قزوین، گیلان، زنجان، فارس، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، تهران، مرکزی، بوشهر، سمنان، اردبیل، مازندران و قم هستند.

وی با بیان اینکه ۷۱ شهرستان و ۱۴۴ شهر، روستا و مناطق عشایرنشین دچار سیلاب شده‌اند، گفت: در این مدت، امدادرسانان ۱۲ هزار و ۹۰۰ حادثه‌دیده امدادرسانی کرده و یک‌هزار نفر را به صورت اضطراری اسکان دادند.

رئیس سازمان امداد و نجات کشور با اشاره به فوت ۹ نفر از هم‌وطنان در سیلاب اخیر گفت: ۳ نفر در استان ایلام، ۳ نفر در لرستان، ۲ نفر در کرمانشاه و شب گذشته نیز یک خانم ۴۵ ساله از اهالی شهرستان خور و بیابانک اصفهان جان خود را از دست دادند.

وی در مورد مرگ این خانم گفت: وی ساکن روستای چاه‌ملک در شهرستان خور و بیابانک بود که متأسفانه پس از آبگرفتگی منزل دچار برق‌گرفتگی شد و جان باخت.

چرخساز با اشاره به اینکه امدادگران ۳۳ نفر را از مرگ و داخل سیلاب نجات داده و به مناطق امن منتقل کردند، گفت: ۱۴۰۰ امدادگر در قالب ۳۳۰ تیم عملیاتی به همراه ۲۲۵ خودروی عملیاتی و ۱۱۰ دستگاه موتورپمپ و لجن‌کش به امدادرسانی پرداخته و از ۹۰۰ واحد مسکونی، آب و لجن را تخلیه کردند.

وی همچنین از توزیع ۱۹۰ دستگاه چادر ۱۷۰۰ تخته پتو، ۵۰۰ تخته موکت، ۲۴۰ شعله والور، ۸۰۰ قوطی کنسرو، ۸ هزار قرص نان، ۳۷۰۰ بطری آب میان سیل‌زدگان خبر داد و گفت: با انجام چهار ساعت پرواز توسط بالگردهای امداد و نجات ۹۰۰ کیلوگرم اقلام امدادی میان حادثه‌دیدگان توزیع شده است.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران