دیدبان

امسال جایزه جلال برگزیده ای ندارد

امسال جایزه جلال برگزیده ای ندارد

"دیدبان":آیین پایانی پنجمین جایزه جلال آل‌احمد، ‌فردا چهارشنبه (۱ آذر) ‌همزمان با شب تولد این نویسنده به همت موسسه خانه کتاب برگزار می‌شود.

یکی از بخش‌های این جشنواره مستندنگاری است که فهرست آثار راه‌یافته به مرحله نهایی پنجمین جایزه جلال آل‌احمد در بخش مستندنگاری عبارتند از؛ کتاب‌های «پایی که جاماند» تالیف سیدناصر حسینی‌پور، «در وادی عشق» نوشته عبدالرحیم اباذری، «سفیر هزار و ۷ روزه» تالیف حسین روحانی صدر، «خاطرات و اسناد فیروزیان» نوشته رحیم نیکبخت، «شیخ‌المعاونین ما کجاست؟» نوشته حسین روحانی صدر، «نورالدین پسر ایران» تالیف معصومه سپهری و در ‌‌نهایت کتاب «خاطرات و ملاحظات» نوشته سیدعلی محمد دولت‌آبادی قرار دارد.

البته رقابت تنگاتنگی میان کتاب «پایی که جا ماند» و «نورالدین پسر ایران» وجود دارد، اما به نظر می‌رسد آرای داوران برای انتخاب در این بخش به کتاب «نورالدین پسر ایران» خاطرات سید نورالدین عافی برای کتاب تقدیری تمایل دارد و کتاب «نورالدین پسر ایران» شایسته تقدیر این دوره شناخته شده و فردا در آئین پایانی جایزه جلال از آن تجلیل می‌شود.

ظاهرا در این دوره از جایزه جلال در هیچ‌یک از شاخه‌ها شاهد معرفی برگزیده نخواهیم بود و تنها از برخی آثار شایسته تقدیر تجلیل می‌شود، البته علی شجاعی صائین صبح امروز  مصاحبه با برخی رسانه‌ها در خصوص اعلام برگزیده شدن کتاب «حافظ هفت» را رد کرد و افزود: بنده عنوان نکردم که این اثر برگزیده شده است.

با این حال علی‌رغم تکذیب اعلام برگزیده شده کتاب «حافظ هفت» توسط خانه کتاب به نظر می‌رسد کتاب اکبر صحرایی به عنوان اثر تقدیری جایزه جلال معرفی خواهد شد.

آیین پایانی این جایزه چهارشنبه (اول آذر)‌ از ساعت ۱۵ تا ۱۷ در محل پژوهشگاه فرهنگ و هنر و معماری و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

مرتبط‌ها

راه کاهش ظلم در خانواده افزایش حرمت پدر است

خروجی قرمز حمل سلاح آسان در ایران

خادمیاران رضوی: طلیعه‌ای نو از «آفتاب» فرهنگ شیعی

تحلیلهای رنگین برای عمامه خونین

سبکِ زندگی پرونده‌ساز!

تعداد بالای پرونده در قوه؛ آسیب اجتماعی یا اشکلات ساختاری؟