دیدبان

عقده گشایی مسافران سواحل اروپایی علیه حجاج

عقده گشایی مسافران سواحل اروپایی علیه حجاج

دیدبان: دیگر عادی شده پس از رخ دادن اتفاقی و یا موضوعیت پیدا کردن مساله ای عده ای فرصت عقده گشایی پیدا کنند و تلاش کنند از آب گل آلود برای خود ماهی بگیرند. این افراد که اکثرا جز طبقه مرفه جامعه محسوب می شوند خود را از لحاظ فهم و شعور بالاتر از دیگران می پندارند و از جایگاه روشنفکری شروع به پنددهی به دیگران می کنند! خود روشنفکر پنداری کوچکترین خصیصه اخلاقی این افراد محسوب می شود چرا که تجربه ثابت کرده آنان از لحاظ سطح فکری اگر در طبقه افراد "کج فهم"ها طبقه بندی نشوند مسلما پایین تر از شعود عمومی جامعه قرار دارند. لذا تنها زمانی می توانند ابراز وجود نمایند که جامعه به واسطه رخ داد واقعه ای از شرایط عقلانی خود فاصله گرفته باشد.  دوری از شرایط عقلانی در جامعه بواسطه عوامل مختلفی می تواند ایجاد شود. رخ داد یک واقعه طبیعی اعم از سیل و زلزله و یا یک سانحه مهیب می تواند باعث احساسی شدن جامعه و به طبع آن شیوع احساسات در جامعه شود. در چنین شرایطی افرادی که در شرایط عادی هیچ مخاطبی برای افکار پوچ خود پیدا نمی کنند فرصت می یابند در جایگاه منتقد از وقایع انتقاد کنند. این گونه افراد که هیچ سابقه درخشانی در زندگی شخصی و همچنین بنیه فکری ندارند و اغلب از طریق فعالیت های کاذب هنری! تا حدودی شناخته شده اند و عموما از زندگی شخصی سالمی هم برخوردار نیستند برای توجیه رفتار خود سعی می کنند جامعه را به نرم دلخواه خودشان نزدیک کنند.

بحث و جدل با این افراد هم عموما بی نتیجه است چرا که بزرگان این طرز تفکر در پی ثابت کردن گذشته خود هستند لذا با بی منطق ترین استدلالات هم که شده حاضر به پذیرش مبانی اصولی نیستند و دنباله روهای این طرز تفکر نیز اسیر خود روشنفکر پنداری شده و اصولا اعتقادی به دیالوگ ندارند.

وقوع فاجعه منا در عربستان یکی از مواردی است که فضا را برای عقده گشایی عده ای فراهم کرده است. آنان که با بهره مندی از امکانات تبلیغاتی همواره سعی داشته ماهیت دین مدارانه مردم شریف ایران را تغییر دهند صرفا در چنین شرایطی فرصت پیدا می کنند آسمان ریسمان کنند تا شاید شخصی را بتوانند پیدا کنند تا به صحبت هایشان اهمیت بدهد. گلایه از حج رفتن آن هم با استدلال های غیر عاقلانه اولین حربه این طرز تفکر است. آنها با بهانه قرار دادن میزان هزینه سفر حج تلاش می کنند تحقق این واجب الهی را بر خلاف نظر و مصلحت اسلام وانمود کنند اما جالب آنجاست اگر اندکی به زندگی آنان وارد شوید متوجه می شوید ده ها برابر هزینه ای که توده های عظیم مردم به سختی برای انجام واجبات دینی خرج می کنند را به راحتی صرف خریدها و سفرهای تفریحی شیطانی می کنند بدون آنکه کسی معترض آنان شود.

این در حالی است که حج از جمله اجتماع های بزرگ دینی در سرتاسر دنیاست که همه ساله با حضور میلیون ها نفر باعث اقتدار مسلمانان می شود. اگر چه نفوذ عده ای مسلمان نما در این کنگره عظیم هوشمندی بیشتر مسلمانان را می طلبد اما تاکید قرآن و عترت بر این واجب الهی که تاثیرات فراوان فردی و اجتماعی در پی دارد را نباید فدای منطق بهانه جویان کرد.

کشتار حجاج در حادثه منا نیز آخرین تلاش مزبوحانه این افراد برای عقده گشایی در برابر امت اسلامی نخواهد بود و مسلما آنان مترصد پیدا کردن فرصتند تا عقده عدم پایبندی خود را به دین مبین اسلام بر سر مسلمانان بکوبند. تمسخر احکام الهی از جمله دیگر ابزارهای وجودی جلوماندگان! دینی است که انها را برای دوری از رحمت الهی کمک می کند.

تجربه نشان داده است با رفع شرایط احساسی جامعه این افراد دوباره مجبور به فرورفتن در لانه های خود می شوند. هر چند نادیده گرفتن شبهات و مطالب بی منطق این افراد عقلانی به نظر نمی رسد اما تاریخ نشان می دهد این حسودان دینی از بدو اسلام گریبان گیر امت اسلامی بوده اند و باز تاریخ شاهد است که جز روسیاهی صیدی از دریای امت اسلامی نصیبشان نشده و انشالله نخواهد شد.

منبع: ایران اسلامی

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران