دیدبان

مهریه 5 میلیون تومانی برای خرید 500 جلد کتاب

مهریه 5 میلیون تومانی برای خرید 500 جلد کتاب

"دیدبان":در مراسم اختتامیه هفته کتاب، کلیپی از یک زوج جوان پخش شد که زندگی مشترکشان را با 5 میلیون تومان مهریه برای خرید 500 جلد کتاب آغاز کرده‌اند.

به گزارش مهر، مراسم اختتامیه بیستمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران شب گذشته، با حضور سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و علی اسماعیلی، سرپرست معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل پژوهشگاه فرهنگ و هنر و معماری جهاد دانشگاهی برگزار شد.
 
در ابتدای این مراسم محمد اللهیاری دبیر ستاد هفته کتاب در سخنانی با اشاره به برنامه‌های انجام شده برای برگزاری این هفته در کشور گفت: بیش از 70 مجموعه شامل وزارتخانه‌، سازمان‌های دولتی مردم نهاد و تشکل‌های صنفی نشر بیش از 1000 نفر ساعت وقت کارشناسی صرف کردند تا هفته کتاب در منزل بیستم پربارتر از همیشه باشد.
 
وی در ادامه به ارائه گزارشی از برنامه‌های انجام شده در هفته کتاب پرداخت و گفت: اجرای 50 هزار نمایشگاه در 50 هزار مدرسه با هدف پیوند سه عنصر مدرسه کتاب و خانواده این نوید را به ما داد تا بتوانیم سبک زندگی را با کتاب از کودکی تا بالندگی تغییر دهیم.
 
اللهیاری همچنین گفت: هفته کتاب آغازی است برای اینکه تجدید مطلعی برای موضوع کتاب و کتابخوانی صورت پذیرد و مسائل و چالش‌های حرفه‌ای نشر مورد توجه و حمایت‌ جدی‌تری قرار بگیرد.
 
وی اظهار امیدواری کرد، با بروزرسانی و اصلاح آئین‌نامه هفته کتاب و استمرار فعالیت‌های این هفته در قالب دبیرخانه دائمی و چارت اداری، برخورداری از سایت اطلاع‌رسانی مناسب و ازهمه مهم‌تر افزایش کمیت و کیفیت همکاری دستگاه‌های مختلف در سراسر کشور شاهد ترویج کتابخوانی در جامعه باشیم.
 
کتاب مهریه زوج جوان
 
در ادامه این مراسم و پس از شعرخوانی سیدحمیدرضا برقعی و قرائت بیانیه هیئت داوران جشنواره کتاب و رسانه برتر توسط ابراهیم زاهدی‌مطلق، کلیپی از آغاز زندگی زوج جوانی با نام‌های سمانه شاملو و امیر انصار پخش شد که در ایام هفته کتاب زندگی مشترک خود را با مهریه‌ای معادل پنج میلیون تومان برای خرید 500 جلد کتاب آغاز کردند.
 
با کتاب مناسبتی برخورد نشود
 
علی اسماعیلی سرپرست معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در ادامه این مراسم در سخنانی با بیان اینکه برای موضوع کتاب اختتامیه معنی ندارد، گفت: هفته کتاب آغاز راه است و امیدواریم که سرآغازی باشد برای توسعه و گسترش کتابخوانی و ایجاد نهضت مطالعه مفید. امیدواریم برنامه‌های ما از تمرکز در هفته کتاب خارج شود و کتاب برای ما از حالت مناسبتی بیرون بیاید.
 
اسماعیلی افزود: سعی ما در این است که برنامه‌های این هفته در آینده از تمرکز از ستاد مرکزی آن بیرون بیاید.
 
سرپرست معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه به برخی برنامه‌های هفته کتاب اشاره کرد و گفت: توجه به قرآن و ولایت از مهم‌ترین سرلوحه‌های ما در هفته کتاب بود و در کنار آن سعی کردیم سنت حسنه اهداء کتاب را در کشور و به مناسبت این هفته احیاء کنیم.
 
وی همچنین گفت: توجه به بحث سبک زندگی، حمیات از خرید آثار عاشورایی و خرید کتاب به صورت عمومی را باید مقدمه‌ای برای برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بدانیم و امیدواریم در بحث‌های مالی هم با مساعدت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گشایش‌هایی شود. در کنار آن امیدواریم با تشکیل شورای سیاستگذاری صنعت نشر که در این هفته رخ داد، مشکلات این حوزه بیش از پیش به سمت حل شدن پیش برود.

مرتبط‌ها

راه کاهش ظلم در خانواده افزایش حرمت پدر است

خروجی قرمز حمل سلاح آسان در ایران

خادمیاران رضوی: طلیعه‌ای نو از «آفتاب» فرهنگ شیعی

تحلیلهای رنگین برای عمامه خونین

سبکِ زندگی پرونده‌ساز!

تعداد بالای پرونده در قوه؛ آسیب اجتماعی یا اشکلات ساختاری؟