دیدبان
دکتر نجابت:

پخش جلسات برجام می توانست به صورت مدیریت شده ادامه یابد

پخش جلسات برجام می توانست به صورت مدیریت شده ادامه یابد

دیدبان: در حالی پخش مشروح جلسات کمیسیون ویژه برجام با حضور مسئولان کشور و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حال شکل دادن فضای تبیینی مناسبی برای عموم مردم جامعه بود، ناگهان پخش مشروح نشست‌های کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس شورای اسلامی از روز سه‌شنبه متوقف و قرار شد تا این جلسات تنها از قالب گزارش های خبری از شبکه خبر پخش شود.

«حسین نجابت» نماینده مردم تهران در مجلس و عضو کیسیون ویژه برجام در رابطه با علت عدم پخش مشروح جلسات کمیسیون در رسانه ملی به پایگاه خبری تحلیلی «پارس» گفت: توقف پخش جلسات کمیسیون برجام تصمیم صدا و سیما بود. تنها تقاضای کمیسیون به جلسه بعد از ظهر روز سه شنبه مربوط می شود که وزیر محترم اطلاعات و برخی از مسئولان حوزه دفاعی کشور در جلسه حاضر بودند و این تقاضای خود آنها بود که چیزی ضبط نشود و تصمیم درستی هم بود. 

وی افزود: اما جلسه صبح سه شنبه ضبط شد و ما خبر نداریم که می خواهند چگونه آن را پخش کنند و باید از خود آنها[صدا و سیما] علت را پرسید که چرا پخش را متوقف کردند.

نجابت در خصوص برنامه های آینده کمیسیون ویژه در رابطه با بررسی برجام نیز تصریح کرد: تنها جلسه کمیسیون برجام که با حضور افراد غیر مجلسی برگزار می شود، جلسه امروز شنبه است که با حضور حقوق دانان دانشگاهی جهت بررسی ابعاد حقوقی برجام خواهد بود و پس از آن، جلسات برجام تنها با حضور نمایندگان مجلس جهت نگارش گزارش نهایی و تحویل به مجلس می باشد.

نماینده مردم تهران ضمن اظهار بی اطلاعی از دخالت رییس مجلس در توقف پخش مشروح جلسات کمیسیون برجام، پیرامون فواید پخش این جلسات اظهار داشت: پخش مدیریت شده این جلسات می تواند بسیار خوب و موثر باشد بدین معنا که اگر نکته محرمانه ای در جلسات مطرح شد آن را پالایش و محفوظ نگه دارند.

جلسات کمیسیون ویژه بررسی برجام طی 3 هفته اخیر که پارلمان نشست علنی نداشت، به طور جدی با حضور مقامات و مسوولانی از تیم مذاکره‌کننده سابق و فعلی از جمله سعید جلیلی، محمدجواد ظریف، سیدعباس عراقچی، مجید تخت‌روانچی، علی شمخانی، علی باقری و... برگزار و مشروح این جلسات به طور کامل از شبکه خبر سیما پخش شده است.

کمیسیون ویژه بررسی برجام تاکنون 9جلسه برگزار کرده که همه این جلسات از شبکه خبر پخش شده است.

صبح سه شنبه نیز کمیسیون ویژه برجام با حضور ولی‌الله سیف، محمد نهاوندیان و عبدالناصر همتی رئیس بانک ملی برگزار شد و عدم پخش مشروح این جلسه سرآغاز مجادلات حاضر بود.

گفتنی است که پیش از این یک منبع آگاه به پارس گفته بود «محمد سرافراز رئیس سازمان صدا و سیما به معاون سیما این سازمان دستور داده بود تا برای پخش مشروح مذاکرات کمیسیون برجام مجلس و برای پیشگیری از القای دوقطبی شدن فضای جامعه تدبیری بیاندیشد که معاون سیما به جای تدبیر، کلا جلوی پخش برنامه های کمیسیون برجام را گفت.»

این بد سلیقگی مدیران رسانه ملی در حالی است که تازه نوبت به تیم اقتصادی دولت رسیده بود تا گزارشی از وضعیت اقتصادی کشور و تحولی که وعده آن را در دوران پسا تحریم داده بودند ارائه کنند که ناگهان مردم نامحرم شدند!

منبع: پارس

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران