دیدبان

نشان شوم «همجنس‌گرایان» در لوگوی جدید گوگل

نشان شوم «همجنس‌گرایان» در لوگوی جدید گوگل

به گزارش دیدبان به نقل از ایران اسلامی، شرکت گوگل در تاریخ اول سپتامبر از لوگوی جدید خود رونمایی کرد.

گرچه به اعتقاد اغلب کاربران لوگوی جدید تغییر محسوسی نداشته اما کارشناسان می‌گویند این برای اولین بار است که گوگل به طور جدی ظاهر لوگوی خود را به روز رسانی کرده است.

این غول اینترنتی همچون پنج بار گذشته، این بار نیز از نمادها و حروف قابل تفسیر در آرم جدید خود استفاده کرده است. برای مثال با وجود تغییر در فونت و میزان غلظت رنگ حروف، حرف "e" در لوگوی جدید گوگل همچنان کج باقی مانده است.

اما تک حرف "g" که پیش از به عنوان آیکون اپلیکیشن‌های گوگل به کار می رفته، تغییرات عجیب و معنا داری داشته است.

 


شرکت گوگل در کنار رونمایی از لوگوی اصلی خود، نماد "G" با ترکیب چهار رنگ آبی، قرمز، زرد و سبز را برای جایگزینی با "g" سفید و آبی گذشته، به کاربران معرفی کرده است.

نکته قابل توجه در طراحی جدید آیکون گوگل، همرنگی این نماد با «پرچم رنگین کمان» یعنی نشان همجنسگرایان است. چهار رنگ آبی، قرمز، زرد و سبز به گونه‌ای در طراحی آیکون جدید گوگل به کار رفته اند که به طور مستقیم نشان همجنسگرایان را تداعی می کنند.


ادعای همسان‌سازی لوگوی گوگل با نماد همجنس‌گرایان زمانی باور پذیرتر می‌شود که بدانیم این شرکت یکی از پیشگامان حمایت از همجنس‌گرایان در دنیا بوده است.

در سال ۲۰۱۱ گوگل یکی از نخستین شرکت‌های تجاری بود که هزینه عمل تغییر جنسیت کارمندان خود را تامین می‌کرد. این شرکت همچنین از طریق یوتیوب و گوگل پلاس راه پیمایی همجنس‌گرایان در نیویورک در سال ۲۰۱۴ را به طور مستقیم پخش کرد.

در ابتدای تابستان و زمانی هم که دادگاه عالی آمریکا حکم به قانونی شدن ازدواج همجنس‌گرایان در همه ایالات را صادر کرد این شرکت برای زوج‌های همجنس‌گرا سنگ تمام گذاشت و لوگوی منصوب برساختمان خود واقع در «منهتن نیویورک» را با هدف حمایت از این قانون به شکل زیر تغییر داد؛


با توجه به میزان نفوذ موتور جستجو و سایر ابزارها و محصولات شرکت گوگل در شبکه جهانی اینترنت و تلاش این شرکت برای بسط و گسترش حضور در تلفن‌های همراه و سایر ابزار ارتباطی، نمی توان تاثیر سیاست گذاری‌های کلان فرهنگی این شرکت آمریکایی را بر کاربران پر شمار آن نادیده گرفت. با توجه به اینکه تاثیری گذاری متقابلی هم می‌تواند از سوی کاربران صورت پذیرد، دیر یا زود باید منتظر آغاز موج اعتراضات به این اقدام غیر اخلاقی گوگل بود.

چه خوب است کاربران ایرانی آغازگر این حرکت اعتراض آمیز لقب گیرند.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران