دیدبان

بی تفاوتی نسبت به خودروسازی تا کی ادامه دارد؟

بی تفاوتی نسبت به خودروسازی تا کی ادامه دارد؟

دیدبان ؛ در طول سال های گذشته بحث قیمت خودرو نقل همیشگی محافل و رسانه بوده است و حتی در کنار مباحث سیاسی مانند مذاکرات هسته ای نیز تب این موضوع فروکش نکرد و عده ای نیز سعی کردند از این آب گل آلود ماهی بگیرند.

از همان سال هایی که گران شدن خودرو مطرح شد دلایلی مانند بهبود کیفیت و مشتری مداری بهانه ای بود تا منتقدین را راضی کند تا با افزایش قیمت مخالفت نشود اما اکنون تمایل جامعه به خرید خودرو دست دوم و به اصطلاح تمیز بیشتر است و کمتر تمایل به خرید خودرو صفر کارخانه که بعضا ایراد و ناقصی دارد وجود دارد که این موضوع اعتماد خریدار را سلب کرده است.

با نگاهی به قیمت خودرو در 10سال گذشته متوجه میشویم که قیمت خودرو ها حداقل2برابر و در برخی  تا 4برابر افزایش داشته است و اکنون باز زمزمه گران شدن خودرو در بازار و کارخانه به گوش می رسد و این موضوع نارضایتی جامعه که انتظار بهبود کییفت را داشت در پی دارد.

اما نکته مهم اینجاست که هیچ مسئولی حاضر نیست به خودروسازان ایراد بگیرد و بخاطر کیفیت آنان را توبیخ کند و این باعث نارضایتی مردم و جامعه می شود که این موضوع باعث صدمه دیدن صنعت خودروسازی می شود.

وعده های وزارت صنعت و معدن و همراه نشدن با جامعه و امید بیش از حد به توافق هسته ای و دلایل دیگر باعث شده اند تا این صنعت بیش از حد از کنترل خارج شود تا جایی که در مواردی دیده شده که برخی از قطعات اصلی خودرو در ساخت جا افتاده و باعث نارضایتی مشتری شده است.

جا دارد که مسئولین ذی ربط اقدامی کنند و چاره ای بیندیشند تا این صنعت کشور بهبود یافته و از آسب هایی که به مردم میرسد پیشگیری کنند.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران