دیدبان

تدوین پیش‌نویس سند زبان فارسی

تدوین پیش‌نویس سند زبان فارسی

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم، منصور کبگانیان قائم مقام ستاد اجرای نقشه جامع علمی کشور در جمع خبرنگاران با اشاره به مصوبات روز گذشته این ستاد اظهار داشت: در این جلسه گزارشی از سند اجرایی‌سازی گیاهان دارویی که از اسناد ملی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی و توصیه‌های مقام معظم رهبری است، ارائه شد.

وی با بیان اینکه تدوین سند ملی گیاهان دارویی و طب سنتی از سوی دبیر ستاد توسعه علوم گیاهان دارویی معاونت علمی صورت گرفته، افزود: این سند شامل بخش‌ها، اقدامات و نتایج کسب شده در ارتباط با بیمه گیاهان دارویی است. شاخص‌های سند گیاهان دارویی در پنج فصل مختلف مانند آموزش، پژوهش، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان تدوین شده است که مقرر شد در کمتر از یک ماه به ستاد تحویل شود و ستاد این شاخص‌ها را تصویب کند.

قائم مقام ستاد اجرای نقشه جامع علمی کشور با اشاره به موضوع دوم بررسی شده این نشست، ادامه داد: در این نشست گزارش تدوین پیش‌نویس سند ملی گسترش زبان فارسی، ضرورت و اهمیت سند و فرایندهای مربوطه مورد بحث و بررسی قرار گرفت، بخش عمده این نشست در ارتباط با سند زبان فارسی بوده است که با همکاری رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی ایران اقدمات خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

قائم مقام ستاد اجرای نقشه جامع علمی کشور گفت: دستگاه‌های مهمی از جمله بنیاد سعدی، جامعة المصطفی، سازمان صدا و سیما، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، شورای عالی مرکز ملی فضای مجازی، کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت علوم، وزارت بهداشت، وزارت آموزش و پرورش و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی همکاری می‌کنند.

کبگانیان در پایان اضافه کرد: تلاش می‌کنیم در پایان پاییز پیش‌نویس سند خط، زبان و ادبیات فارسی را تهیه‌ کنیم.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران