دیدبان

«ژنرال های خاموش»٬ روایت دفاع مقدس در قالب انیمیشن

«ژنرال های خاموش»٬ روایت دفاع مقدس در قالب انیمیشن

"دیدبان":برای اولین بار در ایران، عملیات های مهم هشت سال دفاع مقدس در قالب مجموعه‌ای انیمیشن با نام «ژنرال‌های خاموش» به کارگردانی سام مهدویان ساخته می‌شود.

«ژنرال‌های خاموش» که با نام موقت «قاف نشینان» از وزارت فرهنگ و ارشاد پروانه ساخت گرفته، پروژه‌ای ۳۲ قسمتی است که در هر قسمت از آن یکی از عملیات‌های دفاع مقدس مورد توجه قرار می‌گیرد و علاوه بر معرفی عملیات مورد نظر، به زندگی فرماندهان و چهره‌های مؤثر در آن عملیات اعم از ارتشی، بسیجی، سپاهی، نیروهای مردمی و گمنام می‌پردازد که ابتکار عمل آنها باعث موفقیت عملیات شده به عنوان قهرمان ملی شناخته می‌شوند.

تیمی ۵۰ نفره به کارگردانی «سام مهدویان» ساخت این اثر را به عهده دارند. تعدادی از عوامل این پروژه نیز ایرانیان خلاق و توانای مقیم خارج از کشور هستند که با کمپانی‌های بزرگ تولید انیمیشن همکاری می‌کنند و با حضور در این پروژه تجارب خود را به گروه سازنده منتقل خواهند کرد.

«صدیقه فیروزی» تهیه‌کننده این مجموعه انیمیشن در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درباره این اثر گفت: در سال‌های گذشته هنرمندان مختلفی در قالب نمایش، فیلم، سریال و… به سراغ دفاع مقدس و مقاطع مختلف آن رفته‌اند، اما به دلیل تجهیزات اندک سینما و تلویزیون امکان پرداختن به تمامی ابعاد این واقعه عظیم وجود نداشته، ولی با پیشرفت‌های صورت گرفته در صنعت تولید انیمیشن و ۳D می‌توان وقایع و ‌مقاطع مختلفی از دفاع مقدس، شخصیت‌های حاضر در آن، عملیات‌های سخت و پیچیده و … را عیناً بازسازی کرد و به تصویر کشید.

وی ادامه داد: تمامی این فرایند نیز برخلاف فیلم سینمایی در مکانی محدود رخ می‌دهد و پشتوانه اجرایی کردن آن نه اسلحه و مهمات واقعی و نه بازیگران گران‌قیمت است، بلکه تیمی جوان که با کمک تکنولوژی‌های فنی و رایانه‌ای تمامی این پروسه را بازسازی و به تصویر می‌کشند.

فیروزی درباره محتوای این اثر نیز گفت: برای ارتباط بیشتر با مخاطب، داستان در یک بستر عاشقانه و حماسی روایت می‌شود.

بنابراین گزارش پروژه «ژنرال‌های خاموش» با تکنیک ۳D هم اکنون در مرحله پیش تولید است. این پروژه به کارگردانی سام مهدویان و بر اساس فیلمنامه‌هایی از «مصطفی رکابی» ساخته می‌شود. «مرتضی حبیب مقدم» نیز به عنوان مدیرپروژه حضور دارد و به زودی عوامل دیگر آن معرفی خواهند شد.

مرتبط‌ها

راه کاهش ظلم در خانواده افزایش حرمت پدر است

خروجی قرمز حمل سلاح آسان در ایران

خادمیاران رضوی: طلیعه‌ای نو از «آفتاب» فرهنگ شیعی

تحلیلهای رنگین برای عمامه خونین

سبکِ زندگی پرونده‌ساز!

تعداد بالای پرونده در قوه؛ آسیب اجتماعی یا اشکلات ساختاری؟