دیدبان

گزارش کار تامین اجتماعی به مردم دریک پیام

گزارش کار تامین اجتماعی به مردم دریک پیام

به گزارش دیدبان به نقل از مهر، دکتر سیدتقی نوربخش در پیامی به مناسبت ۲۵ تیر ماه روز تامین‌اجتماعی، گفت: امروزه سازمان بین‌المللی کار، تأمین‌اجتماعی را حمایتی می‌داند که جامعه در مقابل پریشانی‌‌های اقتصادی و اجتماعی پدید آمده به‌واسطه قطع یا کاهش درآمد بر اثر سالمندی، ازکارافتادگی، فوت، بیکاری، بیماری و همچنین جبران هزینه‌‌های درمانی و نگهداری فرزندان، به اعضای خود ارائه می‌دهد.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: در کشور ما، سازمان تأمین‌اجتماعی، با پیشینه بیش از ۶۰ سال خدمت، مهم‌‌ترین متولی بخش بیمه‌‌های اجتماعی و درمانی نظام کلان رفاه و تأمین‌اجتماعی محسوب می‌شود که منابع و خدمات آن، امروزه نقطه اتکاء و امید بخش بزرگی از مولد‌ترین و زحمتکش‌‌ترین اقشار جامعه محسوب می‌شود و شرکای اجتماعی آن، به‌ویژه کارگران و نیز مستمری‌بگیران، آینده خویش را در گرو تدابیر و برنامه‌‌های این سازمان عظیم خدمات‌رسان می‌بینند که طیف وسیع و گستره دامنه‌داری از خدمات اجتماعی را علاوه بر دوران حیات بیمه‌شدگان، به بازماندگان‌شان نیز با حفظ کرامت و شأن انسانی آنان ارائه می‌کند.

نوربخش گفت: سازمان تأمین‌اجتماعی در حال حاضر بالغ بر ۱۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از جامعه مولد کشور را به همراه ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از شاغلان دیروز و مستمری‌بگیران امروز تحت پوشش قرار داده است که با احتساب تعداد افراد تحت تکفل آنان، تعداد کل افراد برخوردار از خدمات این سازمان بر اساس تازه‌‌ترین آمارها، از مرز ۴۰ میلیون نفر نیز فراتر رفته است.

وی افزود: بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران این سازمان هم‌اکنون خدمات درمانی مورد نیاز را از طریق ۸۰ بیمارستان و ۳۵۰ مرکز درمانی فعال در بخش درمان مستقیم به‌صورت رایگان و در ۴۵ هزار مطب و مرکز درمانی و تشخیصی طرف قرارداد با پرداخت بخشی از هزینه‌‌ها دریافت می‌کنند. منابع مالی مورد نیاز تولید و ارائه این خدمات و نیز خدمات بیمه ای متنوع این سازمان، از محل مشارکت بیمه‌شدگان و کارفرمایان و بدون هیچ کمکی از منابع عمومی، تأمین می‌شود.

نوربخش در این پیام آورده است: سازمان تامین اجتماعی، تنها در سه ماهه اول سال جاری برای ارائه خدمات به بیمه‌شدگان و پرداخت مستمری بازنشستگان ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بدون تحمیل هیچ‌گونه فشاری به منابع عمومی کشور و بدون ایجاد دغدغه ای برای دولت، هزینه کرده است. در شرایط فعلی اقتصاد کشور که شاهد کاهش قیمت نفت و فشار ظالمانه برخی قدرت‌‌های جهانی در قالب تحریم‌‌های غیرانسانی هستیم، سازمان تأمین‌اجتماعی به عنوان یکی از سازمان‌‌های خدمت‌رسان متأثر از شرایط اقتصادی کلان کشور، در خط مقدم این نبرد تمام عیار اقتصادی، تاکنون توانسته است بدون هیچ تأخیر یا کاستی، خدمات بیمه ای و درمانی متنوع مورد تعهد را به بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش ارائه دهد.

وی گفت: سازمان تأمین‌اجتماعی که مهم‌‌ترین و محوری‌‌ترین نهاد بیمه اجتماعی و دومین تولید‌کننده خدمات درمانی کشور به‌شمار می‌رود، یک سازمان عمومی غیردولتی است که برای ارائه خدمات به اقشار تحت پوشش، متکی به منابع داخلی خویش است و در چنین سازمان‌هایی، مدیریت صحیح منابع و ایجاد توازن و تعادل میان منابع ورودی و هزینه‌ها، اهمیت دوچندان دارد. بر اساس قانون تأمین‌اجتماعی مصوب سال ۱۳۵۴، محاسبات بیمه ای که نتایج و دستاورد‌های آن، اطلاعات لازم برای حفظ تعادل منابع و مصارف یک سازمان بیمه اجتماعی را در اختیار مدیران و برنامه‌ریزان قرار می‌دهد، می‌بایست مطابق اصول و موازین جهانی، هر سه سال یک بار تجدید می‌شد که به دلایل مختلف از زمان تصویب قانون یادشده، تاکنون تنها در یک مرحله این محاسبات کلیدی برای تداوم حیات آن تجدید شده است؛ درحالی‌که بسیاری از شاخص‌‌های مؤثر بر محاسبات بیمه ای مانند نرخ سود سپرده، نرخ امید به زندگی، هرم سنی جمعیت و... در کشور ما تغییراتی چشمگیر داشته است.

نوربخش افزود: تجربیات جهانی نشان از آن دارد که برای حفظ پایداری سازمان‌‌های بیمه‌گر، باید حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد از منابع جاری ورودی به این سازمان‌‌ها در قالب حق‌بیمه‌‌های پرداختی شاغلان، برای نسل آتی سرمایه‌گذاری شود. خدمتگزاران شما در سازمان تأمین‌اجتماعی با درس گرفتن از تجربیات گذشته و توجه به استاندارد‌ها و تجارب جهانی در این زمینه، با شعار محوری «پاک‌دستی» و «امانت‌داری» در حوزه فعالیت‌‌های اقتصادی، می‌کوشند با سرمایه‌گذاری‌‌های سنجیده و منطبق بر اهداف و رویکرد‌های اجتماعی، ارزش ذخایر شما عزیزان را حفظ و برای ایفای تعهدات آتی در قبال بیمه‌شدگان امروز و بازنشستگان و مستمری‌بگیران فردا، افزایش دهند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اظهارداشت: در مدتی که از فعالیت تیم مدیریتی جدید سازمان می‌گذرد، توفیق یافتیم با بازنگری‌‌های صورت‌گرفته، سازمانی را که در سال ۱۳۹۲ برای اجرای تعهداتش در قبال بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران، بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان کسری داشت و ناچار از استقراض از بانک رفاه شده بود، به شرایطی برسانیم که در سال ۱۳۹۳ و ۱۳۹۴ میزان افزایش مستمری پرداختی به بازنشستگان و سایر گروه‌‌های مستمری‌بگیران بیش از نرخ رسمی تورم اعلامی و با وجود تمامی محدودیت‌ها، آمار تعداد تجهیزات پیشرفته پزشکی جدید نصب شده در مراکز درمانی اختصاصی سازمان و تعداد آمبولانس‌‌های افزوده شده به ناوگان امدادی مراکز درمانی سازمان، به اندازه مجموع ۱۰ سال گذشته بوده است.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران