دیدبان

ممنوعیت تردد خودروهای دودزا عملیاتی می شود

ممنوعیت تردد خودروهای دودزا عملیاتی می شود

به گزارش دیدبان به نقل از باشگاه خبرنگاران ، سید جعفر تشکری هاشمی رئیس سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران، در حاشیه جلسه شورای معاونین که عصر روز گذشته برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهارکرد: طرح زوج و فرد که سال‌ها به صورت مستمر در حال اجرا است، به لحاظ زیست محیطی تاثیر چندانی نداشته بنابراین طرحی را با شهردار در شورای عالی هماهنگی ترافیک مطرح کرده‌ایم، مبنی بر اینکه هرچه خودروها آلایندگی بیشتری داشته باشند، محدودیت بیشتری را برای این دسته از وسایل نقلیه اعلام کنیم که به همین منظور، خودروها به چهار دسته آبی، سبز، زرد و قرمز تقسیم می‌شوند که آلایندگی‌ خودروهای آبی صفر و نزدیک به صفر است و به ترتیب آلایندگی خودروها بیشتر می‌شود. در آلایندگی خودروهای قرمز که عمر مفیدشان تمام شده و جزو خودروهای فرسوده محسوب میشوند، حق تردد ندارند و توانایی اخذ معاینه فنی را نخواهند داشت.

وی در ادامه افزود: پس از آنکه جزئیات این طرح شود، طرح وارد فاز عملیاتی می‌شود و در همین راستا، دوربین‌های پردازش تصویری، آلایندگی این خودروها را مشخص می‌کنند.

رئیس سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران عنوان کرد: تمامی مراکز معاینه فنی باید مکانیزه شوند تا از صدور برگه معاینه فنی برای خودروهای با نقص فنی ممانعت به عمل آید، لذا در همین خصوص، وزارت کشور نرم افزار یکپارچه‌ای را برای مراکز معاینه فنی در سراسر کشور تهیه دیده تا در ادامه تمامی مراکز معاینه فنی مکانیزه شوند.

تشکری هاشمی افزود: جان مردم شهر بسیار مهم است و اجازه نداریم با استفاده از وسایل نقلیه که آلایندگی زیادی دارند، جان مردم را به خطر اندازیم.

معاون شهردار بیان کرد: طرح زوج و فرد از این بابت که حجم تردد را کاهش داده، موثر بوده اما در جهت کاهش آلودگی هوا تاثیر بسزایی نداشته است.

وی گفت: با توجه به مراسم لیالی قدر، روز قدس و نماز عید فطر، هماهنگی‌هایی با مترو و اتوبوسرانی صورت گرفته تا نسبت به افزایش ساعت کار به خصوص در محل‌های برگزار مراسم، اقدام کنند و از هم اکنون این ناوگان حمل و نقل عمومی می‌بایست به دنبال ساماندهی باشند.

تشکری هاشمی افزود: با توجه به طرح استقبال از مهر، از هم اکنون پیش بینی شده بخش حمل و نقل نسبت به بازسازی قطارها و افزایش ناوگان اتوبوسرانی و مترو اقدام لازم صورت گیرد.

وی در پایان عنوان کرد: هرچه زودتر می‌بایست نسل خودروهای بنزینی از چرخه ترافیک خارج شود و از وسایل نقلیه‌ای استفاده شود که آلودگی کمتری داشته باشد، که به همین منظور در حوزه موتور سیکلت به دنبال آن هستیم که بجای استفاده از موتور سیکلت‌های بنزینی، از موتور سیکلت‌های برقی استفاده کنیم.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران