دیدبان

پیشنهاد جذاب بانکی به پولدارها برای سود بالای ۲۰ درصد!

پیشنهاد جذاب بانکی به پولدارها برای سود بالای ۲۰ درصد!

به گزارش دیدبان ، همشهری نوشت: کدام بانک و مؤسسه اعتباری نرخ سود بیشتر به سپــرده‌های روزشمار می‌دهد. این سؤالی است که اکثریت مردم ایران درصدد یافتن پاسخ هستند.

پس از اعلام نرخ سود سپرده‌های یکساله ۲۰درصد از سوی بانک مرکزی، به بانک‌ها اجازه داده شد تا به سپرده‌های کمتر از یک‌سال تا حداکثر ۲۰ درصد سود بپردازند و در این مسیر باهم رقابت کنند. البته برخی از مدیران بانک‌ها پس از این تصمیم بانک مرکزی دور هم نشستند و صورتجلسه‌ای امضا کردند تا به سپرده‌های روزشمار یکماهه مردم بیش از ۱۰درصد سود ندهند.

اقدامی که از یک سو شائبه رویکرد کارتلی بانک‌ها و مغایر با اصل رقابت را تقویت می‌کند و از سوی دیگر، بانک‌های مدافع پرداخت سود روزشمار ۱۰درصدی که البته عمدتا بانک‌های بزرگ دولتی هستند، پرداخت سود سپرده روزشمار نزدیک ۲۰درصد را نرخ شکنی قلمداد می‌کنند و مدعی هستند این نوع رقابت هزینه تمام‌شده پول در شبکه بانکی را افزایش می‌دهد. این در حالی است که قانون رقابت تصریح دارد: هرگونه تبانی از طریق قرارداد، توافق و یا تفاهم (اعم از کتبی، الکترونیکی، شفاهی یا عملی) به‌نحوی که نتیجه آن اخلال در رقابت باشد ممنوع است؛ ازجمله موارد ضدرقابتی مشخص کردن قیمت‌های خرید یا فروش کالا یا خدمت و نحوه تعیین آن در بازار به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم است.

خبرنگار همشهری در ۲روز پیاپی با مراجعه به برخی بانک‌ها این سؤال را مطرح کرد که درصورت سپرده‌گذاری به میزان یک صد میلیون تومان، چه پیشنهاد جذابی برای سپرده‌گذاری دارید. این گزارش نشان می‌دهد برخی بانک‌ها حتی بیش از ۲۰ درصد نیز به سپرده‌های کوتاه‌مدت، سود می‌دهند.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران