دیدبان

شیوع مصرف مواد مخدر در ایران

شیوع مصرف مواد مخدر در ایران

به گزارش دیدبان به نقل از فارس ، عبدالرضا رحمانی فضلی صبح امروز در همایش روز جهانی مبارزه با مواد مخدر که با حضور جمعی از مسئولان لشکری و کشوری و مقامات سیاسی و نظامی سایر کشورها برگزار شد، گفت: امروز بیش از ۹۰ تن مواد مخدر در ایران امحاء می‌شود.

وی ادامه داد:‌ توجه بیشتر ما به ۴ مسئله پیشگیری، درمان، مقابله و صیانت است تا کاری کنیم که آثار شوم این بلا به حداقل برسد.

وزیر کشور و دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه بیش از ۹۷ درصد از افراد جامعه ما پاک و سالم هستند، گفت: میزان شیوع مواد مخدر در جامعه ما ۵۰ درصد میانگین جهانی است.

وی تاکید کرد: با توجه به همجواری با کشور افغانستان ۸۰ درصد مواد مخدر سنتی دنیا را تولید می‌کند، بیشترین تهدید مبارزه و کشفیات در ایران صورت می‌گیرد در حالی که کمترین همکاری بین‌المللی با ایران می‌شود.

رحمانی فضلی خاطر نشان کرد:‌ این اقدامات در چارچوب مسائل دینی و انسانی و حقوق بشر است و قصد داریم هر چه می‌توانیم دامنه آن را تقویت کنیم تا خیر آن به تمام انسان‌ها برسد.

وی با بیان اینکه در این راه جغرافیا معنا ندارد،‌گفت: در مبارزه با مواد مخدر فرقی نمی‌کند انسان مال کدام جغرافیا است چرا که نفس انسان مهم است.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد:‌ اگر همکاری‌ها از سوی سایر کشورها و سازمان‌ها با ایران صورت گیرد، می‌توانیم با کشت جایگزین و تغییر معیشت در کشور همسایه می‌توانیم آثار سوء آن را از بین ببریم.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران