دیدبان
کسی دلش برای نهاد "خانواده" نمی سوزد که اعتراض نماید!

سریال شمعدونی از یک ذهن بیمارگونه شکل گرفته‌ است

سریال شمعدونی از یک ذهن بیمارگونه شکل گرفته‌ است

به گزارش دیدبان به نقل از عصرامروز، مجموعه‌ی جدید شمعدونی که این شب‌ها از شبکه ۳ پخش می‌شود، طنزی به شدت بد و بیمارگونه دارد. شخصیت‌ها در عین آن ‌که می‌توانند باعث خنده شوند، اعصاب‌خوردکن هستند و ویژگی‌های بسیار منفی و تحقیرآمیزی در آن‌ها تعبیه شده است.

بنا بر این گزارش عناصر طنز سریال که از این ویژگی‌های شخصیت‌ها نشأت می‌گیرند، منزجرکننده و نهیلیستی هستند و در عین احترام ظاهری که براساس چارچوب های صداوسیما رعایت می‌شوند، شخصیت‌ها هیچ شأنیت و احترامی برای هم ندارند و خود داستان هم به آن‌ها احترامی نمی‌گذارد.

این سریال از یک ذهن بیمارگونه شکل گرفته‌ که شنیده‌ها حاکی است به‌شدت هم مورد تقاضای مدیران تلویزیون بوده و از حمایت و تجلیلی بیش از اندازه برخوردار است! درحالی که تجربه‌های قبلی او – سروش صحت – هم مورد انتقاد گسترده‌ای قرار گرفته بود.

ساختمان پزشکان از ساخته های وی سریالی بود که حتی شنیده شده بزرگان هم از آن انتقاد داشته‌اند. اما بعد از فاصله‌ی کوتاهی دوباره آنتن دربست در اختیار او قرار می‌گیرد تا اراجیف بی‌هویت خود را به مردم عرضه کند.

به گزارش خبرنگار معلوم نیست چرا مدیران صداوسیما در خصوص مهمترین رکن جامعه یعنی " خانواده " تا این حد ساده لوحانه برخورد می کنند و فکر می کنند چین اراجیفی را باید به عنوان طنز روی آنتن ببرند. سریالی که در آن کوچکترها به بزرگترها بی احترامی می کنند و بزرگترها نه شان و شخصیت خود را نگه می دارند و نه احترام یکدیگر را! و آیا کسی هست تا مسئولان سابق را که بر چنین داستانی مهر تایید زده اند را بازخواست نماید.

به گزارش عصر امروز آنچه مشخص است این است که ظاهرا در مدیریت قبلی نظارت و ارزشیابی از بین رفته بوده که چنین هجویاتی به اسم برنامه طنز برای مردم سفارش داده شده بود و باید ظاهرا بازبینی وضعیت و فرآیند نظارت، تفحص و ارزیابی شوند که به چه کیفیتی می‌باشد.

مرتبط‌ها

راه کاهش ظلم در خانواده افزایش حرمت پدر است

خروجی قرمز حمل سلاح آسان در ایران

خادمیاران رضوی: طلیعه‌ای نو از «آفتاب» فرهنگ شیعی

تحلیلهای رنگین برای عمامه خونین

سبکِ زندگی پرونده‌ساز!

تعداد بالای پرونده در قوه؛ آسیب اجتماعی یا اشکلات ساختاری؟