دیدبان
رییس اتاق بازرگانی تهران:

رشد اقتصادی پنج درصدی در حد وعده باقی می‌ماند

رشد اقتصادی پنج درصدی در حد وعده باقی می‌ماند

دیدبان: مسعود خوانساری در گفت‌وگو با «افکارنیوز» در پاسخ به این پرسش که آیا وعده دولت برای رشد اقتصادی ۵ درصدی در سال ۱۳۹۴ قابل تحقق است؟ اظهار داشت: با وجود این‌که تورم در کشور کاهش یافته و به حدود ۱۴ درصد رسیده، اما رکود همچنان در کشور وجود دارد و آنطور که باید و شاید، برطرف نشده است.

به گزارش افکارنیوز، وی با بیان این‌که ما همچنان با رکود اقتصادی در کشور مواجه هستیم، افزود: ما در سال ۱۳۹۳ براساس گزارش‌های رسمی رشد اقتصادی حدود ۵/ ۲ درصدی داشتیم، اما این رشداقتصادی به برخی از صنایع همچون خودروسازی‌ها و بخش پتروشیمی مربوط می‌شد؛ این در حالی است که در بقیه بخش‌ها با رشد اقتصادی روبه‌رو نبودیم.

رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران درباره وعده رشد اقتصادی ۵درصدی در سال ۱۳۹۴ عنوان کرد: به نظر من این رشد اقتصادی تحقق پیدا نمی‌کند و بیشترین نرخ رشد امسال، مانند سال ۱۳۹۳ و در حد ۵/ ۲ تا ۳ درصد خواهد بود.

خوانساری با اشاره به رشد حدود ۷۰ درصد تولید خودرو در کشور، متذکر شد: این میزان رشد تولید، باعث رشد مثبت اقتصادی کشور شد، اما ادامه این روند افزایشی در سال‌جاری کار مشکلی خواهد بود؛ چراکه افزایش ۷۰درصدی تولید خودرو در سال ۱۳۹۴ یک اتفاق نشدنی است.

وی، راه خروج از رکود را ورود سرمایه به بازار کشور دانست و خاطرنشان کرد: در این زمینه، باید تمهیداتی در جهت ورود سرمایه‌گذاران خارجی به کشور اندیشیده شود.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران