دیدبان

فرهنگیان چشم انتظار داشتن بیمه‌ای طلایی

فرهنگیان چشم انتظار داشتن بیمه‌ای طلایی

به گزارش دیدبان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ؛ یکی از مهمترین مطالبات فرهنگیان نبود بیمه ای فراگیر است که مشکلات زیادی برای این قشر بوجود آورده است لذا وجود بیمه طلایی در سبد خانوار فرهنگیان از پرداخت هزینه پیرامون خدمات بیمه‌ای، درمان و دارو، تا حدی جلوگیری می‌کند اما ضروری است که این بیمه رضایت و اعتماد فرهنگیان را جلب کند.

این در حالی است که با گذشت چند سال از وجود بیمه طلایی برای فرهنگیان مشکلات زیادی در خصوص خدمات تحت پوشش این بیمه وجود دارد از جمله این که بیمه طلایی فرهنگیان شامل خدمات دندانپزشکی نمی‌شود و حتی برای استفاده از عینک، بیمه در سال یک بار خدمات دهی دارد و بسیاری از داروهای خاص مشمول این بیمه نیست البته این‌ها بخشی از گلایه‌های فرهنگیان از وضعیت بیمه طلایی است که تا پایان اردیبهشت مهلت استفاده از آن نیز به پایان می‌رسد.

بخش عمده‌ای از این گلایه‌ها مربوط به خدمات‌دهی کم بیمه‌ها از جمله خدمات دندانپزشکی، پوست، چشم‌پزشکی و عینک و بسیاری از موارد دیگر بود؛ لذا با توجه به اینکه در طی یکی دو هفته باقی‌مانده از قرارداد این بیمه به نظر می‌رسد دغدغه فرهنگیان در خصوص ادامه شرایط بیمه طلایی بالا گرفته است.

گفتنی است در سال جاری خبر‌هایی از تغییرات شرایط بیمه طلایی فرهنگیان به گوش می‌رسد از جمله اینکه ۴ بسته پیشنهادی جدید در اختیار معلمین قرار می‌گیرد که با توجه به شرایط خود قادر خواهند بود نوع بیمه و جزئیات آن را بررسی و انتخاب می‌کنند.

دکتر فانی، وزیر آموزش و پرورش در همین خصوص اظهار داشت: ۴ بسته پیشنهادی در خصوص بیمه طلایی فرهنگیان فعال است و معلمین می‌توانند با بررسی جزئیات نوع بیمه مدنظر خود را انتخاب کنند و مطابق آن خدمات متفاوتی دریافت کنند.

وی گفت: این امکان را برای فرهنگیان فراهم کرده‌ایم تا بر اساس شرایط مورد نظر خود گزینه‌‌ای را انتخاب کنند و در هر صورت هر گزینه را که انتخاب کردند، نیز باز هم نیمی از هزینه را دولت و نیمی از هزینه بیمه را فرهنگیان پرداخت کنند.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار باشگاه خبرنگاران، درخصوص ادامه فعالیت بیمه طلایی افزود: در واقع این‌ها گزینه جایگزین گزینه قبلی می‌شود که حق انتخاب معلمین رابالا می‌رود.

بنا براین گزارش اگرچه هنوز برای اظهار نظر در مورد آینده بیمه طلایی فرهنگیان زود است اما به نظر می‌رسد با توسعه موارد تحت پوشش این بیمه شرایط نسبت به گذشته بهبود یابد.

بطحایی معاون وزیر آموزش و پرورش در همین خصوص اظهار داشت: ما در تلاشیم بیمه فرهنگیان طی یکی دو ماه آینده یکپارچه و هماهنگ شود به گونه‌ای که خدمات برای شاغلین و بازنشستگان یکسان گردد البته آموزش و پرورش یک نظرسنجی انجام داده‌ایم و که طی هفته جاری بخشنامه بیمه فراهم و زمان کافی برای انتخاب فرهنگیان در سراسر کشور فراهم باشد و در واقع روش بیمه‌گذاری اصلاح گردد.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران