دیدبان

زمان رونمایی از درب‌ حرم حضرت عباس(ع)

زمان رونمایی از درب‌ حرم حضرت عباس(ع)

به گزارش دیدبان به نقل از ایسنا ، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات ساوه با بیان اینکه ساخت این درب از محرم سال 93 آغاز شده است، گفت: عملیات ساخت این درب پایان یافته است.
 
"مجید زنجانی" با بیان اینکه این درب به نام باب‌الراس شریف روبروی بین‌الحرمین قرار می‌گیرد، اضافه کرد: این درب به همت مردم شهرستان‌های ساوه و زرندیه ساخته شده است و مردم ولایی این دو شهرستان حدود یک میلیارد و 500 میلیون تومان کمک نقدی و چهار کیلو و 500گرم طلا برای ساخت آن اهدا کردند.
 
وی گفت: در ساخت این درب سه کیلوگرم طلا ، 700 کیلوگرم مس، چهار مترمکعب چوب ساج با اعتباری بالغ بر 500 میلیون تومان هزینه شده است.
 
زنجانی با بیان اینکه آیین رونمایی از این درب با حضور جمعی از مسئولین کشوری و ستاد بازسازی عتبات عالیات، مقامات استانی، و عموم محبان اهل‌بیت(ع) برگزار می‌شود، افزود: سخنرانی تولیت حرم حضرت عباس(ع) و مسئولین کشوری و استانی، قرائت دعای کمیل و ندبه در کنار این درب از جمله برنامه‌های رونمایی است.
 
رئیس ستاد عتبات عالیات ساوه گفت: این درب پس از رونمایی در ساوه با اعلام آمادگی کشور عراق برای نصب به سمت این کشور حرکت داده شده و قبل از انتقال نیز در شهرستان‌های استان مرکزی برای بازدید انتقال داده می‌شود و سپس در استان‌های مسیر انتقال نیز مردم آن را زیارت می‌کنند.
 
مراسم رونمایی از باب‌الرأس شریف حرم حضرت عباس (ع) روز پنج‌شنبه 20 فروردین‌ماه از ساعت 15 الی 18 در مصلی امام علی(ع) ساوه برگزار می‌شود.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران