دیدبان

روایتی از فشارهای فرانسوی ها در مذاکرات هسته ای

روایتی از فشارهای فرانسوی ها در مذاکرات هسته ای

دیدبان: روزنامه فیگارو به نقل از یک منبع نزدیک مذاکرات نوشته است که فرانسه در مذاکرات هسته ای تمام کوشش خود را بکار گرفت تا بندهای محدود کننده توافق‌ها تا آنجا که ممکن است محکم باشند و آنطور که لوران فابیوس تأکید کرده است توافق محکمی به سرانجام رسد.

به گزارش افکارنیوز؛ این موضع سرسختانه فرانسه باعث ایجاد فشارهائی به این کشور از سوی آمریکا می‌شد. به طوری که روز بیست مارس، سفیر فرانسه در واشنگتن در تویتر خود از "فشار " آمریکائی ها به فرانسه شکایت می کند که گویا مایلند «به هر قیمتی» هست توافق در لوزان پیش از ٣١ مارس به ثمر برسد.

به روایت سفیر فرانسه دو نکته برای فرانسوی ها اهمیت زیادی داشته است، چگونگی برداشتن تحریم ها و تعداد سانتریفوژهائی که ایران می تواند داشته باشد.

بروایت فیگارو برخی ناظران که می‌دیدند آمریکا تمایل دارد تا امنیت منطقه خاورمیانه را به یک توافق هسته ای نا مناسب ترجیح دهد، در انتظار بودند که آیا فرانسه به تنهائی خواهد توانست نقطه نظر خود را به مذاکرات تحمیل کند؟ گرچه فرانسه بطور واقعی تنها نبود و کنگره آمریکا، اسرائیل و کشورهای خلیج فارس را نیز در کنار خود داشت. البته شرط این بود که مخالفت های فرانسه هیچ گاه علنی نشوند.

فیگارو از "کامی گراند" مدیر بنیاد پژوهش های استراتژیک، نقل می کند که عقب نشینی های محدودی که در برنامه اتمی ایران مورد توافق واقع شد حاصل قاطعیت و پافشاری های فرانسه بود. البته از حالا تا ٣٠ ژوئن، فرانسه قصد ندارد که از سختگیری‌های خود بکاهد.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران