دیدبان

آغاز بربریت انسانی و عاطفی در غرب

آغاز بربریت انسانی و عاطفی در غرب

دیدبان: دکتر مجید ابهری رفتار شناس و آسیب شناس اجتماعی در گفتگو با ایران اسلامی، با اشاره به جان باختن ۱۵۰ نفر در سانحه هوایی به دلیل اقدام عامدانه کمک خلبان آلمانی، سبک زندگی و گرایشات مادی در زندگی غربی را عامل مهمی در بروز اینگونه حوادث دانست و اظهار داشت: اکثریت افراد در غرب تهی ازعاطفه شده و حس انسان دوستی و همدردی در بخش قابل توجهی از مردم غرب از بین رفته است.

وی افزود: تهی شدن زندگی غربی ازعاطفه و انسانیت، به دلیل تغییر سبک زندگی و قرار گرفتن مادیات در صدر زندگی آنهاست، بنابراین به سادگی پدران و مادران خود را رها می کنند و به جای انسان ها همزیستی با حیوانات را انتخاب می‌کنند که متاسفانه در جامعه ما نیز لایه ای از این رفتارها مشاهده می‌شود.


ابهری با بیان اینکه انسان تنها برای خوردن و خوابیدن و جفت گیری خلق نشده، بیان کرد: از نگاه رفتار شناسی، ناهنجاری های رفتاری در غرب اعم از پیوستن جوانان به گروه‌های تروریستی و حوادثی نظیر اقداماتی "آندرایاس لوبیتز" کمک خلبان آلمانی، نشانه ی پایان تمدن و آغاز بربریت انسانی و عاطفی در غزب است که افزایش آمارهای پیوستن غربی ها به گروه‌های تروریستی از جمله داعش خود گواه اینست.

این آسیب شناس اجتماعی ادامه داد: نداشتن پناهگاه معنوی و تکیه‌گاه آرمانی باعث گرایش جوانان غربی به داعش و امثال آن شده است و ادیان دروغین مثل شیطان پرستی و دیگر ادیان کاذب، از این خلاء فکری و فرهنگی در غرب حداکثر بهره گیری را می‌نمایند. انسان چشمه معرفت وتکیه‌گاه آرمانی است، وقتی مصرف قرص های آرام بخش، مشروبات الکلی و مواد مخدر در بعضی از کشورهای غربی، مسئولین آنها را به وحشت انداخته استف باید به جای هر حرکتی، باورهای ادیان توحیدی و حقیقت آرمانی آنها به این جوامع معرفی شود تا داعش و امثال آن نتوانند فرزندان این جوامع را به کام خود بکشند.

ابهری همچنین توجه به نوع برخورد رسانه های غربی با این موضوع را بسیار مهم دانست وگفت: کافی بود نام این کمک خلبان از اسامی اسلامی بود آن وقت موضوع تروریست و دخالت مسلمانان درعملیات‌های تروریستی همه ی رسانه های غربی را پوشانده بود. اما نه تنها هیج توجهی به سقوط هواپیما و جان ۱۵۰ انسان دیگر نمی شود بلکه گروهی با کمک خلبان اظهارهمدردی و دلسوزی هم می‌کنند.

وی افزود: یک خلبانی که مشکل روانی دارد، هواپیما را به دست می گیرد و آن اتفاق را رقم می‌زند و همه برایش دلسوزی هم می‌کنند؛ حالا اگر اسم او محمد بود، دنیا و رسانه ها دست از این ماجرا برنمی داشتند.

منبع: ایران اسلامی

مرتبط‌ها

راه کاهش ظلم در خانواده افزایش حرمت پدر است

خروجی قرمز حمل سلاح آسان در ایران

خادمیاران رضوی: طلیعه‌ای نو از «آفتاب» فرهنگ شیعی

تحلیلهای رنگین برای عمامه خونین

سبکِ زندگی پرونده‌ساز!

تعداد بالای پرونده در قوه؛ آسیب اجتماعی یا اشکلات ساختاری؟