دیدبان

۷۰ درصد بنزین توزیعی فاقد استاندارد یورو۴

۷۰ درصد بنزین توزیعی فاقد استاندارد یورو۴

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم ، سید ناصر سجادی افزود: کل بنزین مصرفی کشور روزانه ۷۰ میلیون لیتر است که حدود ۳۰ درصد بنزین توزیعی و مصرفی کشور استاندارد یورو چهار دارد.

وی گفت: هم اکنون روزانه ۱۸ تا ۲۰ میلیون لیتر بنزین یورو چهار در کشور توزیع و عرضه می شود.
مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران افزود: هم اکنون کل مصرف شهرهای تهران ، اصفهان ، اراک ، کرج و قم بنزین یورو چهار است و در مشهد هم حدود ۵۰ درصد نیاز شهر از این نوع بنزین تامین می شود و دو شهر شیراز و اهواز هم تا پایان اسفند از بنزین یورو چهار برخوردار می شوند.

سید ناصر سجادی افزود: بر اساس برنامه ریزی و وظیفه تعیین شده باید بنزین یورو چهار تا آخر امسال در هشت کلانشهر کشور توزیع شود به گونه ای که تا اوایل سال آینده همه هشت کلانشهر کشور به طور کامل زیرپوشش بنزین یورو چهار قرار می گیرد.

وی گفت: با بهره برداری از طرح بنزین سازی پالایشگاه بندرعباس تا پایان سال آینده می توانیم بخش دیگری از شهرهای کشور را زیر پوشش توزیع بنزین یورو چهار قرار دهیم.
او ابراز امیدواری کرد با بهره برداری کامل از پالایشگاه ستاره خلیج فارس بتوان بنزین یورو چهار را در همه شهرهای کشور توزیع و عرضه کرد.

مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران افزود : عملیات اجرایی پالایشگاه ستاره خلیج فارس از سال ۱۳۸۵ آغاز شد و همه تولیدات میعانات آن بر اساس استاندارد یورو چهار است و با ورود به مدار تولید کشور می تواند روزانه ۳۶ میلیون لیتر بنزین و ۱۴ میلیون لیتر گازوییل به ظرفیت تولید فرآورده های نفتی کشور بیفزاید.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران