دیدبان

تهاجم شدید به خانواده های ایران

تهاجم شدید به خانواده های ایران

به گزارش دیدبان به نقل از مهر ، علیمحمد زنگانه، پیش از ظهر دوشنبه در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان یزد اظهار داشت: بررسی ها در مورد آمارهای دعاوی پرتعداد مطرح شده در دستگاه قضایی نشان می دهد دعاوی نظیر طلاق، نفقه، عدم تمکین و دیگر دعاوی مطرح در حوزه خانواده در صدر قرار گرفته و این نشان از بروز بحران در خانواده ها دارد.

وی بیان کرد: بحران در درون خانواده، بحران در اجتماع را به دنبال دارد به نحوی که اکنون ۶۷ درصد افراد در کانونهای اصلاح و تربیت حاصل خانواده های متشنج یا فرزندان طلاق هستند.

زنگانه با تاکید بر هم افزایی دستگاه ها برای حل مشکلات و پیشگیری از وقوع بحران ها بیان کرد: دستگاه ها باید اطلاعات، ظرفیت ها و توانمندی های خود در این زمینه را به اشتراک بگذارند و این در حالی است که ما حتی در مورد به اشتراک گذاشتن برنامه ها و افکار بخل می ورزیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه فعالیت فرقه های انحرافی در کشور آمار نگران کننده ای دارد، عنوان کرد: برخی از عرفان های کاذب و فرقه های انحرافی در استان یزد نیز فعال هستند و باید برای جلوگیری از اقدام آنها فعالیت های جدی آغاز شود و به طور قطع بدون حضور دستگاه قضایی این امر امکان‌پذیر نیست.

مدیرکل پیشگیری فرهنگی قوه قضائیه در مورد جرائم و آسیب های نوپدید نیز ابراز نگرانی کرد و اظهار داشت: این روزها شاهد جرائمی هستیم که تاکنون نام آنها نیز به گوش ما نخورده و باید برای مهار آنها چاره اندیشی شود.

زنگانه تصریح کرد: ذخائر معنوی فرهنگی ما به شدت مورد غفلت واقع شده و امامزادگان، مساجد و ... به عنوان ظرفیت های عظیم فرهنگی در حوزه پیشگیری فرهنگی نادیده گرفته شده اند.

وی با بیان اینکه حوزه کودک در کشور ما رها شده است، اظهار داشت: به واقع برند حلال فرهنگی کجاست و چرا حوزه کودک که می تواند بهترین ظرفیت برای پیشگیری های فرهنگی باشد، مورد غفلت قرار گرفته است.

زنگانه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ۱۰ اتهام نخست در کشور ما بیان کرد: سرقت، ضرب و جرح عمدی، ایراد صدمه بدنی غیرعمدی، توهین، تهدید، تخریب، نگهداری و مالکیت موادمخدر و ... در صدر اتهامات قرار دارند، تصریح کرد: بسیاری از جرائم و اتهامات در کشور ما مرتبط با خشونت است و متاسفانه به این واقعیت می‌ رسیم که جامعه ما تاب آوری خود را از دست داده است.

وی بیان کرد: متاسفانه هیچ برنامه پیشگیرانه ای برای عناوین اتهامی نداریم و لازم است دستگاه های مختلف در کنار یکدیگر به صورت هماهنگ برای این مشکلات جامعه چاره اندیشی کنند.

زنگانه یادآور شد: اکنون در شرایطی قرار داریم که دیگر باید سکوت را بشکنیم زیرا پنهان کاری دیگر معنا ندارد و به جای آن باید مطالبه گر همراهی دستگاه‌های مختلف در رفع آسیب های اجتماعی باشیم.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران