دیدبان

وزیر‌نیرو:مردم در استفاده‌از‌آب‌شرب‌ دقت‌کنند

وزیر‌نیرو:مردم در استفاده‌از‌آب‌شرب‌ دقت‌کنند

به گزارش دیدبان به نقل از ایسنا ، حمید چیت چیان در حاشیه آیین آغاز عملیات اجرایی پروژه خط انتقال پساب تصفیه خانه فاضلاب همدان به نیروگاه شهید مفتح با بیان اینکه در موضوع آب مساله بحث صرفه‌جویی در مصارف مختلف آب است، اظهار کرد: در بخش کشاورزی صرفه جویی در آب و نوع کشتی که کشاورزان انتخاب می کنند با طرح سیستم‌های آبیاری در صرفه جویی آب بسیار تاثیرگذار است.

وزیر نیرو گفت: کشاورزان باید به سمت کشت گلخانه‌ای بروند چراکه با انتخاب کشت گلخانه‌ای در مصرف آب صرفه‌جویی می‌شود.

وی به مصرف آب در بخش صنایع اشاره و تصریح کرد: وزارت نیرو به کارخانجات و بخش صنعت ابلاغ کرده که آب مصرفی خود را چندین بار تصفیه و استفاده کنند تا بدین شکل در مصرف آب صرفه جویی کنند.

وی با بیان اینکه برای صرفه‌جویی در مصارف خانگی اعتباراتی در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: وزارت نیرو برای صرفه جویی در مصارف آب شهری، ایجاد و گسترش تصفیه خانه‌های آب شرب شهری را پیگیری می کند.

چیت چیان در ادامه به طرح خط انتقال پساب تصفیه خانه فاضلاب به نیروگاه مفتح پرداخت و گفت: این طرح به طول ۴۷ کیلومتر در راستای خنک کردن برجهای خنک کننده نیروگاه انجام می شود و با انتقال پساب شهر همدان به نیروگاه در مصرف آب صرفه جویی خواهد شد و امیدوارم چاه‌ها مسدود شوند.

وی با اشاره به دشتهای کشور گفت: در دشتهای کشور سه گروه دشتهای معمولی آزاد و ممنوعه تقسیم شده‌اند که در دشتهای آزاد مجوز حفرچاه داده می شود اما در دشتهای ممنوعه مجوز حفر چاه و برداشت آب داده نمی شود.

وی اضافه کرد: برای سال آبی آینده افزایش قابل توجهی در اعتبارات خواهیم داشت که اعتباری افزون بر ۷ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده و افزایش قیمت آب هم نداریم.

حمید چیت‌چیان همچنین در بازدید از محل احداث تصفیه خانه خط انتقال آب از سد تالوار، اظهار کرد: با توجه به اینکه می خواهیم کشور را از رکود خارج کنیم باید به تولید داخلی اهمیت داده و از توان تولیدکنندگان داخلی در تجهیز طرح‌های آبرسانی استفاده کنیم.

وزیر نیرو ادامه داد: با استفاده از توان تولیدکنندگان داخلی علاوه بر اینکه طرح‌ها زودتر به نتیجه می‌رسد باید ارزان‌تر هم تمام شود.

وی در بخش دیگری در پاسخ به نماینده همدان در مجلس تصریح کرد: یکی از مشکلات در کشور این است که همزمان ۱۰۰۰ طرح اجرا می‌شود که همه نیمه تمام می‌ماند اما بهترین کار این است که ۱۰۰ طرح به صورت کامل انجام شود.

چیت‌چیان افزود: قبل از اینکه به فکر طرح‌های دیگر آبرسانی به شهر همدان باشیم بهتر آن است که طرح سد تالوار را به نتیجه برسانیم چرا که اجرای همزمان چند طرح به نتیجه نمی‌رسد و برای کشور مفید نیست.

وی در بخش پایانی سخنان خود از مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب شهری و روستایی کشور خواست که گزارشی از وضعیت آبی شهرهای بحرانی کشور مانند همدان تهیه کند تا میزان بودجه ویژه اخذ شود.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران