دیدبان

هزاران نفر در کمپین «من عاشق محمدم»

هزاران نفر در کمپین «من عاشق محمدم»

به گزارش دیدبان به نقل از عقیق ، توهین بی شرمانه مجله فرانسوی شارلی ابدو به ساحت نبی گرامی اسلام(ص) موج اعتراضات گسترده ای را در بین جامعه مسلمان در پی داشت.

در ایران نیز اقشار مختلف به شیوه های گوناگون به خصوص در شبکه های اجتماعی توهین به مقدسات  یک میلیارد و نیم مسلمان را محکوم کردند. در این مدت اقدامات تحسین برانگیز بسیاری برای اعلام ارادت به پیامبر اکرم انجام شده، اما در این میان موجی که حجت الاسلام شهاب مرادی، با راه‌اندازی کمپین «من عاشق محمد هستم» راه انداخت بی‌نظیر بود. این موج ابتدا از شبکه اجتماعی اینستاگرام آغاز شد، اما خیلی زود در بسیاری از شبکه‌های اجتماعی و حتی سایت‌های داخلی و خارجی منتشر شد.

 شهاب مرادی در پست آغازین این کمپین نوشت:

 

سلام

 

#من_عاشق_محمدم صلی الله علیه و آله -

 

روایت شده؛ بعد از رحلت رسول خدا، شخص نامسلمان و تازه واردی در مدینه، بعد از ملاقات و پرسش هایی از امیرالمومنین علی علیه السلام، وقتی پاسخ سخت ترین سوال هایش را گرفت از حضرت پرسید: آیا تو محمدی؟ مولا این سخن را محترمانه ندانست و فرمود: وای بر تو! "من بنده ای از بنده های محمدم" انا عبدٌ من عبیدِ محمّد- لذا به نظر میرسد شعار "من محمدم" شعار مودبانه ای نباشد.

 

در پی اهانت مجله فرانسوی به رسول الله الاعظم محمد مصطفی صلی الله علیه و آله، پیشنهاد و درخواست می کنم این تصویر و متن زیر؛ شعارهای آن به صورت هشتگ ها را بازنشر بدهید

 

I love Mohammad "P.B.U.H"

I hate terrorism.

I condemn insulting the holy prophets.

 

٠٠٠٠٠٠٠٠

 

من عاشق محمدم

از تروریسم متنفرم

توهین به پیامبران الهی را محکوم میکنم

 

٠٠٠٠٠٠٠٠

 

أنا أحب محمد صلی الله علیه و آله

أنا اکره الأرهاب 

أنا ادین الأهانة على الأنبیاء  کلهم

 

٠٠٠٠٠٠٠٠

 

J'adore Muhammad

Je déteste le terrorisme

Je condamne insulte aux messagers de Dieu

 

٠٠٠٠٠٠٠٠

 

#IloveMohammad "P.B.U.H"

#Ihateterrorism

#Icondemninsultingtheholyprophets

#prophet

#mohammad

#muhammad

#اسلام #دین #مهربانی

#من_از_تروریسم_متنفرم

#اهانت_به_انبیاء_الهی_را_محکوم_میکنم

#ilovemykindprophet

#stopinsultingholyprophets

#charlie 

#توهین_به_پیامبران_ممنوع

#من_عاشق_رحمة_للعالمینم

#پیامبر_مهربانم

#أنا_أحب_محمد

#توقفوا_الاهانة_علی_الانبیاء

#شیعه #سنی #ایران 

 

@moradishahab 

 

 این کمپین که به زبان های مختلف هشتگ گذاری شده ، به شدت از سوی  کاربران مورد استقبال قرار گرفته است. پس از گذشت یک روز از راه اندازی این کمپین بیش از ده  هزار عکس با این عناوین در اینستاگرام هشتگ گذاری شده است . این برای نخستین بار است که کاربران ایرانی شبکه های اجتماعی حضور به این گستردگی در یک کمپین دارند.

حمایت منبری ها و مداحان از کمپین

در بین وعاظ و مداحان اهل بیت هم این کمپین با استقبال رو به رو شد . صفحه اینستاگرام حجت الاسلام عبدالحمید شهاب ، حاج محمد رضا طاهری ، حاج سید مجید بنی فاطمه ، حاج سید مهدی میرداماد ،حاج روح الله بهمنی با انتشار تصویر و متن حمایت خود را از این کمپین اعلام داشتند . صفحه منتسب به علی لاریجانی و تعدادی از نمایندگان مجلس در اینستاگرام هم حضور خود را در این کمپین اعلام داشته اند.





 همچنین جمعی از هنرمندان، فعالان فرهنگی و هنری از جمله ابراهیم حاتمی کیا با گذاشتن عکس های مختلف از این کمپین حمایت کرده اند.


از نکات جالب در راه اندازی و حمایت از این کمپین می توان به بازتاب گسترده این کمپین توسط خبرگزاری ها و سایت های خبری در کشور اشاره کرد که به نوعی می تواند در ایجاد فرهنگ سازی برای استفاده صحیح و موثر از شبکه های اجتماعی تاثیر گذار باشد. 

 

 

این کمپین در شبکه اجتماعی توییتر توسط مسلمانان کشورهای دیگر جهان هم راه اندازی شده است.

 

باید منتظر ادامه راه این کمپین به خصوص در دیگر کشورهای مسلمان باشیم که تا چه اندازه در این کمپین شرکت می کنند، اما هشتگ ها و کمپین های مشابهی در کشورهای دیگر راه افتاده است که در اکثر پست ها و مطالب مردم پیامبر را به عنوان پیامبر صلح و دوستی معرفی و سعی کردند با زبان های مختلف پیامبر را به مردم دنیا معرفی کنند.

*
کامنت های منتخب

کاربری مراکشی|محمد پیامبر صلح است، چه کسی می تواند او را به عنوان چهره خشن و خشمگین در دنیا معرفی کند که از ترور حمایت می کند.

کاربری اندونزیایی| محمد در بدترین شرایطی که در عربستان حضور داشته همیشه گفت وگو را به جنگ ترجیح می داده و برای ارتقای سطح فکری مردم تلاش می کرده است.

کاربری لبنانی| تا به حال در کجا مسلمانان به حضرت مسیح توهین کرده اند؟ این تفکرات که می خواهند از طریق توهین و کشیدن کاریکاتور پیامبر اسلام را مسخره کنند، هیچ ارتباطی به آزادی بیان و اعتقادات ندارد. باید به همدیگر احترام بگذاریم

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران