دیدبان

موردی از بیماری خرما در عربستان مشاهده نشد

موردی از بیماری خرما در عربستان مشاهده نشد

به گزارش دیدبان به نقل از فارس ، عادل مقصودی‌نژاد به ارائه آماری از خدمات پزشکی ارائه شده در طول دوره جدید اعزام حج عمره پرداخت.

وی با بیان اینکه دوره جدید عمره از ۱۳ آذر آغاز شده است، گفت: در این مدت جمعاً ۶۰ هزار و ۱۶۷ ویزیت توسط پزشکان مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر انجام شده که عمده آنها مربوط به بیمار‌ی‌های داخلی، زنان و زایمان و عمومی بوده است.

معاون حج مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر با اشاره به تعداد ۵۲ هزار و ۳۳۳ ویزیت عمومی در این ایام گفت: پزشکان ما ۱۴۷ مورد تست قند خون، ۷۱۵ مورد سرم‌تراپی، ۵۳ مورد دیالیز و ۱۸۸ مورد بازدید بهداشتی از هتل‌ها داشته‌اند.

به گفته وی در این مدت ۱۱۳ زائر به بیمارستان‌های سعودی اعزام شدند که ۵۱ مورد آنها بستری شده و ۵ نفر از زائران نیز فوت کرده‌اند.

مقصودی‌نژاد با بیان اینکه مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر در ایام عمره بیمارستانی در عربستان ندارد، گفت: ما۷ مطب که یک مورد آن به صورت شبانه فعالیت می‌کند در مکه و ۳ درمانگاه نیز که یک مورد آن شبانه‌روزی است در مدینه داریم.

وی در مورد شایعه شیوع بیماری خرما در عربستان گفت: چنین چیزی صحت ندارد و هیچ موردی از ابتلا به بیماری خرما در عربستان مشاهده نشده، شیوع این بیماری را یک نفر در استان لرستان اعلام کرده است که با توجه به اینکه وزارت بهداشت مرجع تأیید بیماری در داخل کشور و مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر مرجع تأیید بیماری در کشورهای دیگر از جمله عربستان است، هر بیماری که باشد باید از سوی این ۲ نهاد تأیید شود.

معاون حج مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر گفت: وزارت بهداشت به دنبال آن است که در جهت مقابله با تشویش اذهان عمومی با موضوع شایعات در مورد بیماری‌ها برخورد کند و ما نیز به عنوان متولی سلامت ایرانیان در عربستان تأکید می‌کنیم که موردی از ابتلا به بیماری خرما در عربستان وجود ندارد.

وی در مورد تجربه استفاده از پزشک زن در طول مدت حج تمتع امسال گفت: تجربه بسیار خوبی بود و خود ما توقع این جواب مثبت را از اجرای این طرح نداشتیم.

مقصودی‌نژاد ادامه داد: استقبال زائران خانم از پزشک زن بسیار خوب بود به طوری که ما را برای اجرای این طرح در دور بعدی نیز مصمم‌تر کرد.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران