دیدبان

چاقی کودکان یک معضل اجتماعی است

چاقی کودکان یک معضل اجتماعی است

به گزارش دیدبان به نقل از مهر ، دکتر فرید ایمان زاده در افتتاحیه دهمین کنگره اورژانسها و بیماریهای شایع طب کودکان درباره عمده ترین دلایل چاقی در کودگان گفت: در جامعه ما پر خوری به یک عارضه تبدیل شده است و به صورت مصرف تغذیه بد خودش را نمایان می کند، ذخیره کالری در بدن به این صورت است که مصرف بیش از حد با فعالیت همراه نباشد. کالری وقتی زیاد برسد و کم خرج شود ایجاد چاقی می کند.

وی افزود: چاقی در کودکان ممکن است در اثر مصرف غذاهای پر کالری و چاق کننده مانند فست فودها باشد و ممکن است به علت بی تحرکی و استفاده بیش از حد از رایانه و تلوزیون و ... وبه تبع آن کم شدن تحرک و نبود ورزش در زندگی باشد و یا اینکه به علت بیماری مثل پرکاری تیروئید،اختلالات غددی و دیابت رخ دهد.

این فوق تخصص گوارش و کبد کودکان در باره عمده راههای پیشگیری از چاقی در کودکان عنوان کرد: راههای پیشگیری از این نوع چاقی ها فعالیت بدنی و تحرک است. کسانی که تیروئید و بیماریهای هیپوتالاموس و بیماریهای که مربوط به غدد است و همچنین پرخوریهای روانی عوامل مهم چاقی هستند که با تشخیص به موقع و درمان زودهنگام می توان از بروز آنها جلوگیری کرد.

دبیر علمی دهمین کنگره اورژانسها و بیماریهای شایع طب کودکان با عنوان اینکه چاقی بیماری نیست که سن خاصی برای پیشگیری از آن توصیه شود گفت: واقعا چاقی معضلی نیست که بتوانیم برای درمان آن بهترین سن و بدترین سن پیشگیری از آن را پیش بیتی کنیم. هر بیمار بستگی به نوع بیماری اش شرایط درمانی خاصی را می طلبد .کسانی که بیماریهای ارثی دارند نیز باید از نظر ژنتیک مورد بررسی قرار بگیرند.

طبق آمار انجمن تشخیص و درمان چاقی ایران، حدود ۳۰ درصد کودکان به اضافه وزن و چاقی مبتلا هستند و از هر ۴ کودک ایرانی یک کودک به این مشکل دچار است.

دهمین کنگره اورژانسها و بیماریهای شایع طب کودکان از ۲۵ لغایت ۲۸ آذر در تالار قائم بیمارستان مفید در حال برگزاری است.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران