دیدبان

دلایل بانک ها برای عدم پرداخت وام ازدواج

دلایل بانک ها برای عدم پرداخت وام ازدواج

به گزارش دیدبان به نقل از بازار خبر ، موسی‌الرضا ثروتی نماینده مجلس شورای اسلامی در خصوص وام ازدواج و خبر کاهش آن به خبرنگاربازار خبر گفت: وام ازدواج از جمله سیاست‌های تشویقی در نظر گرفته شده برای فراهم کردن زمینه ازدواج در جامعه است که باید موردتوجه واقع شود.

ثروتی همچنین در ادامه با اشاره به این مطلب که در دولت نهم و دهم روند پرداخت وام ازدواج به‌آسانی صورت می‌گرفت، گفت: متأسفانه تصمیم‌گیری‌های صورت گرفته درزمینهٔ پرداخت وام ازدواج به‌صورت موقت است و حتی وزیر اقتصاد نیز قول همکاری در این زمینه را داده بودند که عملاً کاری انجام نشد.

وی کم‌کاری بانک را یکی از عوامل منفی در پیشرفت رند تخصیص وام ازدواج دانست و اضافه کرد: بانک‌ها موظف‌اند تا زیر نظر بانک مرکزی مصوبات این نهاد را عملیاتی کنند ولی به‌وضوح دیده می‌شود که مصوبات بانک مرکزی و دولت از جمله پرداخت وام ازدواج و مسائلی از این قبیل در بانک‌ها انجام و محقق نمی‌شود.

نبود اراده قوی دولت در پرداخت وام ازدواج
این نماینده مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در حال حاضر بانک‌ها و صندوق‌های قرض‌الحسنهٔ زیادی وجود دارند که می‌توانند کار پرداخت وام را انجام دهند ولی این کار مستلزم اراده جدی و قوی از سوی دولت است.

وی خاطرنشان کرد: دولت اعتقاد عملی به پرداخت تسهیلات برای افزایش ازدواج ندارد یا این مسئله را در اولویت قرار نمی‌دهد.

ثروتی در ادامه در پاسخ به این سؤال که آیا کمبود بودجه می‌تواند از دلایل کاهش وام ازدواج باشد، عنوان کرد: بعید می‌دانم که کمبود بودجه علت این مسئله باشد چون این وام‌ها از تسهیلات پرداختی محسوب شده و بازگردانده می‌شوند اما اکنون صندوق مهر امام رضا (ع) که مختص پرداخت وام ازدواج بود نیز در حال حاضر این کار را انجام نمی‌دهند.

بر اساس این گزارش، این نماینده مجلس در پایان با اشاره به این مطلب که وام ازدواج کاهش پیدا کرده و این واقعیتی است که دولت باید به آن توجه کند گفت: راهکاری جایگزین برای تشویق جوانان به ازدواج و تسهیل این مهم وجود ندارد و دولت باید به این مسئله توجه کند.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران