دیدبان

راهکار مهم برای توسعه اشتغال در کشور

راهکار مهم برای توسعه اشتغال در کشور

به گزارش دیدبان به نقل از روابط عمومی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی، احمد میدری امروزدرمراسم امضای یادداشت تفاهم نامه همکاری میان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان توسعه صنعتی ملل متحد، یونیدو با حضور دکتر ربیعی وزیر تعاون، کارورفاه اجتماعی برگزارشد افزود :‌ برای اولین بار است که تفاهم نامه ای میان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان توسعه صنعتی سازمان ملل به امضا می رسد.
وی خاطرنشان ساخت :‌ ما از دیرباز و بیش از ۵۰ سال است که ازطریق مجموعه های صنعتی کشوربا بخش صنعتی سازمان ملل متحد در ارتباط هستیم و تفاهم نامهایبا آنها داشتیم ، اما تاکنون تفاهم نامه ای میان وزارت تعاون،‌کارورفاه اجتماعی و بخش صنعتی سازمان ملل امضاء نشده بود که برای اولین بار است که تفاهم نامه ای اقتصادی میان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان توسعه صنعتی سازمان ملل به امضا می رسد.
میدری دربیان دلیل امضای این تفاهم نامه گفت :‌از سال ۸۴ تا ۹۰ میزان واردات در کشورما افزایش ۵ برابری داشته که این امرمنجر به ورشکستگی بسیاری از صنایع کشور شده است .
معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون‌،کارورفاه اجتماعی با تاکید برنقش بسیار مهم صنایع کوچک درایجاد اشتغال افزود: این درحالی است که ‌صنایع بزرگی چون نفت و انرژی ، درآمد وارد کشورمی کنند . اما اینکه این درآمد در نهایت به ایجاد اشتغال برای مردم ایران منجر شود یا برای ایجاد اشتغال برای سایر کشورها مثل کشور چین شود بستگی به رونق صنایع کوچک دارد . متاسفانه صنایع کوچک در ۸ سال گذشته نتوانستند با دیگر صنایع خارجی رقابت کنند. متاسفانه در صنایعی نظیر مبل سازی ، نساجی ،‌کفش و...تولیدات خارجی وواردات جایگزین تولیدات داخلی شده است .
میدری سیاست اشتغال را نیازمند احیای صنایع کوچک دانست و یاد آورشد :‌ طبق دستوردکترربیعی وزیرتعاون،‌کارروفاه اجتماعی برای تحقق این موضوع باید از تجربیات جهانی بهره مند شویم .
معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون‌،کارورفاه اجتماعی اضافه کرد :‌ صنعت کفش یکی از این موارد به شمارمی رود که بسیاراشتغال زا بوده و امیدواریم روزی به نقطه ای برسیم که بتوانیم صنایع کوچک را به زنجیره صنایع بزرگ متصل کنیم و برند کفش های تولید داخل کشورمان را به بازارهای جهانی پیوند دهیم .
شایان ذکراست ،‌درپایان این مراسم تفاهم نامه همکاری، از سوی دکترمیدری نماینده وزارت تعاون‌،کارورفاه اجتماعی و الساندروآمادیو نماینده سازمان توسعه صنعتی ملل متحد – یونیدو در ایران امضاءشد .

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران