دیدبان

این بیماری هر ۶ ثانیه یک قربانی می گیرد!

این بیماری هر ۶ ثانیه یک قربانی می گیرد!

به گزارش دیدبان به نقل از افکار ، دیابت یا همان مرض قند، بیماری است که مانند خوره به جان فرد می افتد و ذره ذره دستگاه ها و اعضای مختلف بدن را درگیر می کند. بیماری که کوچک و بزرگ نمی شناسد و در هر سن و سالی به سراغ من و شما می آید.
برای پیشگیری از این بیماری راهی نداریم جز این که رژیم غذایی روزانه مان را اصلاح کنیم و فعالیت بدنی کافی داشته باشیم. این توصیه ها، نسخه هایی برای پیشگیری از انواع بیماری هاست و برای به کار بستن آن نیز باید گفت فردا دیر است و از همین لحظه باید شروع کرد.
آیا تا به حال به این نکته توجه کرده اید که شیر مادر به عنوان بهترین غذای کودک چه میزان قند دارد؟ و چرا بسیاری از ما به غلط به نوزادی که به دنیا می آید، آب قند می دهیم؟ و به محض این که غذاخور شد نوشابه را داخل شیشه شیرش می ریزیم یا آب میوه های صنعتی را به خوردش می دهیم؟
حتی اگر انواع شیرخشک را مزه کرده باشید متوجه می شوید که میزان زیادی قند دارد بیشتر ما با این تصور نادرست که کودک هرچه تپل تر، زیباتر و سالم تر، به کودکانمان انواع شیرینی ها را می دهیم و با این کار او را در معرض بیماری قرار می دهیم.
آیا به این موضوع فکر کرده اید که چرا هنگام عیادت از بیمار برای وی کمپوت و آبمیوه و شیرینی می بریم؟ چرا این قدر اشتباهاتمان را تکرار می کنیم؟ بی گمان این اشتباهات به تدریج جزو سبک زندگی مان می شود و باز باید کلی فرهنگ سازی کنیم و کلی وقت بگذاریم تا اشتباهات زندگی مان را به زحمت حذف کنیم.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران