دیدبان

در چه صورتی گناهان شهید پاک نمی شود؟

در چه صورتی گناهان شهید پاک نمی شود؟

به گزارش دیدبان به نقل از تاشهدا ، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحسن علم الهدی خراسانی در جمع عزاداران حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) در مسجد امام رضا (ع) تهران گفت: حق الناس آنچنان مهم است که خداوند می فرمایند من در آن دخالت نمی کنم.
وی ادامه داد: پیامبر اسلام(ص) فرمودند با اولین قطره خونی که از شهید بر زمین جاری می شود تمام گناهانش پاک می شود مگر اینکه حق الناسی بر عهده اش باشد.
این کارشناس دینی در ادامه به تشریح ۴ گونه حق الناس پرداخت: یک- فرد بداند چه میزان حق الناس بر عهده اش است و فرد صاحب حق در کجا زندگی می کند در این حالت باید همان مقدار حق را به آن فرد برساند، ۲- صاحب حق را می شناسد اما میزانش را نمی داند در این حالت باید نزد صاحب حق رفته و او را راضی نماید، ۳- می داند چقدر حق بر گردنش است ولی اطلاعی از صاحب حق ندارد در این حالت باید از طرف صاحب حق رد مظالم بدهد و ۴- حقوق زیادی بر گردنش است اما نه میزان دقیق آن را می داند و نه صاحبان حق را می شناسد در این حالت نیز باید رد مظالم بدهد.
حجت الاسلام والمسلمین علم الهدی خراسانی ادامه داد: حق الناس آنقدر مهم است که حضرت سیدالشهدا (ع) در شب عاشورا فرمودند کسانی که حق الناس بر گردن دارند بروند.
این کارشناس دینی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر شناخت دنیا گفت: اگر شناخت مناسب و دقیقی از دنیا نداشته باشیم گرفتار آن خواهیم شد و در همین ارتباط امام حسین (ع) فرمودند دنیا نسبت به مردم احساس غریبی می کند و این مردم هستند که نسبت به آن حریص هستند.
وی در پایان اظهار داشت: برخی افراد دنیا را فقط برای خود می خواهند مانند چهارپایی که فقط به فکر چریدن خودش است.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران