دیدبان
دبیر همایش ملی فناوری نانو:

ایران جزو ۱۰ کشور برتر علم نانو

ایران جزو ۱۰ کشور برتر علم نانو

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم ، علی فرزانه صبح امروز در همایش فناوری نانو، کاربرد‌ها، مزایا و چالش‏‌ها، اظهار کرد: هدف از برگزاری همایش معرفی کاربرد‌ها، مزایا و چالش‏‌ها علم نانو در صنعت و زندگی روزمره بوده که با استقبال گرم صنعتگران و اساتید به حمدالله بازخورد خوبی داشته است.

وی افزود: باید در دوره‌های زمانی مکرر با همکاری و حمایت صنایع و دانشگاه همایش و سمینارهایی درباره آشنایی بیشتر عموم جامعه برگزار و بهره برداری و به‌صورت عملی در دستور کار قرار گیرد.

دبیر همایش فناوری نانو، کاربرد‌ها، مزایا و چالش‏‌ها اظهار کرد: برای ترویج علم وصنعت نانو در کشور باید محصولات این تکنولوژی را در ابعاد گوناگون صادر و در دسترس آحاد جامعه گذاشته و با حمایت رسانه‌ها این آشنایی و مزایا را به شهروندان معرفی کنیم.

وی با اشاره به اینکه این همایش به همت گروه مهندسی شیمی و با حمایت مالی یکی از شرکت‌های نوپا در مهندسی فناوری نانو برگزار شده است.

الهه گوهرشادی نیز در این همایش از 5 هزار محقق و دانشمند نانو، 154 محصولات وابسته نانویی، 97 دانشگاه و مرکز علمی، چاپ 3 هزار و600 مقاله و 157 محصول نانو در کشور خبر داد.

عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد همچنین اظهار کرد: ایران در تولید مقاله‌های علمی نانو رتبه هشتم جهان و رتبه اول کشورهای اسلامی را به خود اختصاص داده است.

وی با ابراز تاسف در تولیدات و سرمایه گذاری نانو تصریح کرد: تولید محصول در کشور ضعیف است، حتی عربستان نیز پیشرفت بهتری نسبت به ما داشته است.

گوهرشادی همچنین تصریح کرد: تولید علم باید منجرب تولید محصول و در نهایت تولید ثروت شود که متاسفانه در کشور ما این بالانس در هیچ محصولی انجام نگرفته است.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران