دیدبان

ذخایر آبی در سخت‌ترین شرایط ۶سال گذشته

ذخایر آبی در سخت‌ترین شرایط ۶سال گذشته

به گزارش دیدبان به نقل از مهر ، ستار محمودی خواستار حمایت دولت و مجلس برای تغییر در نظام تعرفه‌گذاری آب و برق شد و گفت: وزارت نیرو در یکسال گذشته تلاش‌های بی‌وقفه‌ای انجام داده و کارنامه خوبی رقم زده است.
قائم‌مقام وزیر نیرو به چالش‌ های سنگینی مانند خشکسالی، وضعیت نامطلوب آب‌ های زیرزمینی، تالاب‌ ها، انبوه بدهی‌ ها، عدم تراز بین قیمت تمام‌ شده و هزینه‌ ها و پراکندگی سطح خدمات در صنعت آب و برق اشاره کرد و گفت: تابستان گذشته، وضعیت روان‌ آب‌ ها در سخت‌ ترین شرایط پس از سال ۸۷ قرار داشته است.
وی مدیریت مصرف و تولید، دستیابی به شاخص بهره‌مندی ۹۹ درصد در بخش آب شهری و برق کشور و برخورداری ۷۹ درصدی جمعیت روستایی در بخش آب (رشد دو درصدی در یکسال گذشته) را از جمله فعالیت‌های وزارت نیرو عنوان کرد و افزود: وزارت نیرو اکنون جایگاه خوبی را در مجامع بین‌المللی رقم زده است.
محمودی اصافه کرد: وزارت نیرو همچنین توانسته در سال‌ جاری پس از ۶۴ سال، ریاست کمیسیون بین‌ الملی شبکه‌ های آبیاری و زهکشی (ICID) را به دست آورد که این امر گام بزرگی برای کارشناسان وزارت نیرو بوده است.
این مقام مسئول در وزارت نیرو توجه به پدافند غیرعامل، توجه به کیفیت خدمات و تشکیل نشست‌های متعدد شورای‌ عالی آب زیرنظر رئیس‌ جمهوری و معاون اول را از دیگر فعالیت‌ های بخش آب و برق عنوان کرد.
قائم‌مقام وزیر نیرو همچنین بر لزوم حمایت دولت و مجلس برای اجرایی شدن فاینانس در ایجاد شبکه‌های آبیاری و زهکشی تاکید کرد و گفت: وزارت نیرو تاکنون توانسته ۳ هزار میلیارد تومان از منابع بخش خصوصی را جذب کند.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران