دیدبان

کشف هویت‌شهیدی درهمدان پس از ۳۱سال

کشف هویت‌شهیدی درهمدان پس از ۳۱سال
به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم ، مراسم بزرگداشت و استقبال از همسر و فرزندان شهید فرج‌پور، شهید گمنام مدفون در دانشگاه علوم پزشکی همدان که در مورخ ۲۸ آذرماه سال ۹۱ به‌همراه یک شهید گمنام دیگر در محوطه دانشگاه علوم پزشکی همدان به خاک سپرده شد، فردا ساعت ۱۷ در همدان برگزار می‌شود.
شهید علی فرج‌پور متولد اسفند ماه سال ۱۳۳۳ اهل تبریز است که در اسفند ماه سال ۱۳۶۲ طی عملیات خیبر در منطقه عملیاتی مجنون به درجه رفیع شهادت نائل گشت و مهرماه سال ۹۱ توسط جست‌وجوگران نور تفحص و بعد از دو ماه در معراج الشهدا آذرماه همان سال به‌همراه ۳ شهید گمنام دیگر وارد همدان شد.
۲ شهید گمنام در دانشگاه آزاد تویسرکان و شهید فرج‌پور با عنوان گمنام به‌همراه شهید دیگر در دانشگاه علوم پزشکی همدان به خاک سپرده شد.
تا اینکه مردادماه امسال مرکز تحقیقات و ژنتیک انسانی ایران اعلام کرد که انتساب خونی شهید آرمیده در دانشگاه علوم پزشکی با خانواده‌ای ساکن تبریز مطابقت داشته و نتیجه آزمایشات مثبت است.
این شهید به‌نام "علی فرج‌پور" فرزند اسدالله و اهل تبریز است که در اسفند ماه سال ۱۳۳۳ متولد و در سن ۲۹سالگی طی عملیات خیبر در جزیره مجنون به مقام رفیع شهادت نائل شد.
وی افزود: این شهید بسیجی گرانقدر از لشکر ۳۱ سپاه عاشورای تبریز و از جامعه بسیجی کارگری و کارگر کارخانه تراکتورسازی تبریز و ورزشکاری علاقه‌مند و فعال در رشته کوهنوردی و سنگ‌نوردی بوده که از وی ۳ فرزند تحصیل‌کرده به یادگار مانده است، ضمن اینکه پدرو مادر شهید به رحمت ایزدی پیوسته‌اند.
به گزارش تسنیم، مراسم استقبال از خانواده و همراهان شهید که قریب به ۵۰ نفر از تبریز هستند، ساعت ۱۷ روز دوشنبه ۷ مهرماه در ابتدای ورودی شهر جورقان با حضور جمعی از مسئولان و مردم شهیدپرور همدان برگزار و مراسم بزرگداشت شهید و گلباران مزار وی نیز در روز سه‌شنبه ۸ مهرماه امسال از ساعت ۹ الی ۱۲ در محل سالن همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی همدان برگزار می‌شود.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران