دیدبان

تاثیر فقر آهن روی جنین

تاثیر فقر آهن روی جنین

به گزارش دیدبان به نقل از واحد مرکزی خبر ، این تحقیق با مطالعه بر روی مادران و کودکان در فاصله زمانی ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۹ میلادی انجام گرفت و محققان میزان آهن و ویتامین های بدن زنان را در سه ماهه آخر بارداری و دوران شیردهی اندازه گیری کردند.
محققان دریافتند در زنانی که بعد از ۳۵ سالگی باردار می شوند کمبود آهن امکان ابتلای کودک را به بیماری اوتیسم پنج برابر افزایش می دهد.
به علاوه گمان می رود چاقی مفرط و ابتلای مادران به دیابت در دوران بارداری نیز خطر ابتلا به اوتیسم را افزایش دهد. این تحقیق به علاوه نشان داد مادران شیردهی که فقر آهن دارند اما میزان ویتامین ب ۹ بدن آن ها تصحیح شده است نیز بیش از سایرین کودکانشان به اوتیسم مبتلا می شوند.
دکتر ربکا اشمیت مولف اصلی این تحقیق می گوید: آهن برای رشد مغزی جنین و شیرخوار ضروری است و به تولید نرون های مغزی و عملکرد دستگاه ایمنی کمک می کند.
این پزشک تاکید کرد: فقر آهن به ویژه در زنانی که مشکلات متابولیکی دارند بسیار شایع است و به زنان توصیه می شود با نظر پزشک خود در دوران بارداری ویتامین ها و آهن لازم را دریافت کنند و در صورت بروز عوارض ثانویه با پزشک خود مشورت کنند.
این گروه تحقیقاتی پیش از این نیز در سال ۲۰۱۱ در آزمایش های متعددی نقش کمبود ویتامین ب ۹ را در ظهور اوتیسم اثبات کرد.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران