دیدبان

انجام تمامی چک‌های فنی هلیکوپتر در کشور

انجام تمامی چک‌های فنی هلیکوپتر در کشور

به گزارش دیدبان به نقل از مهر ، سید محمود آذین در نشستی خبری با اشاره به برگزاری اولین دوره آموزشی خلبان هلیکوپتر، اظهار داشت: در حال حاضر اغلب خلبان ها بازنشسته شدند به همین منظور برای حل خلا خلبان در آینده تصمیم گرفتیم تا اولین دوره آموزشی را برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه از دوسال پیش مطالعات این دوره آموزشی را شروع کردیم، گفت: در نهایت تصمیم گرفته شد که آموزش خلبان ها با هلی کوپتر R44 انجام شود که ظرفیت 4 سرنشین دارد و مناسب آموزش است.

مدیرعامل شرکت هلیکوپتری ایران تصریح کرد: اگر در هر سال با دو یا سه دوره 20 نفر خلبان را آموزش دهیم آینده خلبانی هلی کوپتر را تامین کرده ایم برای همین منظور تمامی مجوزها هم از سازمان هواپیمایی کشوری دریافت شده است.

آذین با اشاره به اینکه شرکت هلی کوپتری ایران در سال 1389 به بخش خصوصی واگذار شد، گفت: این شرکت 30 فروند هواپیما در اختیار دارد و اولین و بزرگترین هواپیمای غیرنظامی در سطح خاورمیانه است.

وی با بیان اینکه هلیکوپترها برای عملیات پروازها انتقال خطوط نفت و گاز، استخراج، عملیات لرزه نگاری، حمل وسایل صنعتی سنگین، انتقال نیروی انسانی، عملیات امداد و نجات و دیگر اهداف بکار گرفته می شود، افزود: تمامی چک های فنی این هلی کوپترها در داخل کشور و در مراکز این شرکت در شهرهای شیراز، اهواز، کردان کرج و کیش انجام می شود.

مدیرعامل شرکت هلیکوپتری ایران با اشاره به اینکه در طول روز بین 5 تا 17 پرواز در کشور انجام می گیرد، بیان کرد: از گذشته تاکنون از خلبان های بازنشسته نیروهای مسلح استفاده می کردیم اما الان سن این خلبان ها نزدیک به مرز استاندارد است و باید خلبان های جوان جایگزین شوند.

آذین با بیان اینکه از زمان انقلاب ایران سومین ناوگان هلیکوپتری دنیا را با هزار فروند دراختیار داشت، گفت: در این زمینه قدرت بالایی داشتیم که البته در سال های اخیر این موضوع کمرنگ تر شده است.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران