دیدبان

تغییر مدت سرشماری نفوس و مسکن

تغییر مدت سرشماری نفوس و مسکن
به گزارش دیدبان به نقل از فارس ، عادل آذر در مراسم افتتاحیه کلاس‌های آموزشی حضوری مرحله اول سرشماری عمومی کشاورزی اظهار داشت: برای اولین بار در کشور سرشماری به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.
وی افزود: همه سرشماری‌های گذشته با استفاده از کاغذ انجام می‌شد که در سرشماری کشاورزی در سال جاری یک تحول جدی رخ خواهد داد و ۷ هزار آمارگیر ما بدون استفاده از کاغذ و با تبلت اطلاعات سرشماری را جمع‌آوری می‌کنند.
رئیس مرکز آمار ایران افزود: برخی می‌گفتند نیازی به اجرای سرشماری کشاورزی نیست و باید در بخش صنعت متمرکز شویم اما کشاورزی نقش مهمی در اقتصاد ایران دارد به طوری که بخش کشاورزی به طور مستقیم ۱۸ درصد و به شکل مستقیم و غیر مستقیم ۳۰ درصد از نیاز اشتغال کشور را پوشش می‌دهد و هم اکنون ۶ میلیون نفر در این بخش فعال هستند.
عادل آذر ادامه داد: بنده عضو ستاد تدوین برنامه ششم توسعه هستم، ۹۰ درصد جداول و اطلاعات مورد نیاز برنامه توسط مرکز آمار ایران باید ارائه شود که نیمی از آن مربوط به بخش کشاورزی است.
رئیس مرکز آمار ایران گفت: از مجموع ۱۵۰ شاخص و نماگر ۵۰ درصد از آن مربوط به بخش کشاورزی است که این مسئله اهمیت سرشماری سال جاری کشاورزی را نشان می‌دهد.
وی با بیان اینکه در دوره‌های گذشته به اصالت و کیفیت سرشماری کشاورزی خدشه‌هایی وارد می‌کردند،گفت: امیدوارم سرشماری سال ۹۳ یکی از بهترین سرشماری‌ها باشد و پاسخی باشد برای انتقادات مطرح شده نسبت به سرشماری‌های گذشته.
رئیس مرکز آمار ایران با اشاره به هزینه‌های بالای سرشماری گفت: سعی می‌کنیم مجددا سرشماری نفوس و مسکن را ۱۰ سال یکبار کنیم و دیگر در دوره‌های ۵ ساله انجام ندهیم؛ البته سرشماری بعدی در سال ۹۵ انجام خواهد شد.
وی همچنین از بهبود دستمزد و حقوق آمارگیران در این طرح آماری خبر داد و گفت: من اعلام کردم یا طرح سرشماری را اجرا نمی‌کنیم یا این که امکانات مناسب در اختیار داشته باشیم که در همین راستا دستمزد و ماشین و تجهیزات مناسب تدارک دیده شده است.
عادل آذر تصریح کرد: سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۹۵ با ۴۰ هزار تبلت یا هر ابزار جدید الکترونیکی که در آن دوره وجود داشته باشد انجام خواهد شد و دیگر به اجرای کاغذی باز نمی‌گردیم.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران