دیدبان

تعدیل ۱۰ درصدی معلمان در دستور کار

تعدیل ۱۰ درصدی معلمان در دستور کار

به گزارش دیدبان به نقل از فارس ، علی‌اصغر فانی در نشست با معاونان و مدیران آموزش و پرورش در اردبیل اظهار کرد: با این کاهش نیرو آموزش و پرورش سبک بال فعالیت‌های خود را انجام می‌دهد و ما قادر می‌شویم بخش عظیمی از مشکلات معیشتی و رفاهی معلمان را برطرف کرده و نیازمندی‌های آنها را تأمین کنیم.
وی مطالبه به حق فرهنگیان در برخورداری از حق و حقوق مناطق کمتر توسعه یافته را یادآور شد و تصریح کرد: مجموعه آموزش و پرورش با جدیت، انگیزه، هدفمند و امیدوار کار می‌کنند و امور را با عزم ملی و مدیریت جهادی پیش می‌برند که این بزرگترین سرمایه اجتماعی ما است.
وزیر آموزش و پرورش گفت: ما با محدودیت مالی که داشتیم چندان پولی به آموزش و پرورش تزریق نکرده‌ایم ولی در سفرهای استانی و نشست‌هایی که با فرهنگیان و اعضای شورای معاونان داشته‌ام، مشاهده می‌شود که همه همکاران با اعتقاد، همدلی، همفکری، انگیزه، علاقه و امید به آینده و اهتمام جدی امور آموزشی و پرورشی را پیش می‌برند.
فانی با اعلام اینکه من به آینده آموزش و پرورش امیدوارم، افزود: آرامشی که امروز در آموزش و پرورش حاکم است، بی‌سابقه بوده و به هیچ وجه شتاب‌زده عمل نمی‌کنیم و در مقایسه با هشت سال گذشته با محدودیت مالی و کمبود امکاناتی که داشتیم فقط با فکر و اعتقاد سرمایه عظیم اجتماعی خود که فرهنگیان و کارشناسان در ادارات و مدارس هستند با جان و دل، علائق خاص و عزم و اراده قوی بهتر کار می‌کنیم.
وی افزایش آمار نیروی انسانی را فقیر کردن معلمان عنوان کرد و ادامه داد: با افزایش تعداد معلمان میانگین حقوق و مزایای آنها نیز کاهش می‌یابد، امروز در کشور ما نسبت معلم به دانش‌آموز یک به ۱۲ است و ما باید با ساماندهی نیروی انسانی و کاهش ۱۰ درصد نیرو مجموعه آموزش و پرورش را چابک و سبک کنیم تا مشکل معیشتی معلمان نیز برطرف شود.
طرح آموزش یک هفته‌ای مدیران مدارس اجرا می‌شود
وزیر آموزش و پرورش از طرح آموزش یک هفته‌ای مدیران مدارس در آینده خبر داد و گفت: مطالعات لازم برای زیرساخت این طرح، موضوعات آموزشی، اساتید و مراکز آموزشی متناسب با طرح انجام گرفته و برنامه‌ریزی لازم برای تحقق آن در دست اقدام است.
فانی از پیگیری لازم برای پرداخت سرانه مدارس تا شهریور ماه امسال خبر داد تا مدیران برای آماده‌سازی با نشاط مدارس در اول مهر مشکلی نداشته باشند.
فانی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: دولت از همان روزی که کارش را شروع کرد از حمایت‌های رهبر معظم انقلاب و مردم بهره‌مند شده و این اعتماد و حمایت از دولت، امید به آینده را در بین مردم دو چندان کرده است.
وی به برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش در راستای تحقق سند تحول بنیادین در نظام آموزشی در سال ۹۴-۹۳ پرداخت و بیان کرد: تلاش می‌کنیم با قوت و کیفیت بالا سال تحصیلی جدید را آغاز کنیم.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران