دیدبان

نبود مشکل مالی تا آخر سال برای طرح تحول سلامت

نبود مشکل مالی تا آخر سال برای طرح تحول سلامت

به گزارش دیدبان به نقل از مهر ، دکتر سید حسن هاشمی در حاشیه نشست افتتاحیه سند راهکارهای اجرایی سیاستهای کلی سلامت، اعلام کرد: در مورد منابع طرح تحول نظام سلامت تا پایان امسال هیچ دغدغه ای وجود ندارد.
وی با اشاره به اینکه بیشترین تمرکز این طرح بر روی پیشگیری و اجرای بسته بهداشتی است، گفت: به هر حال همیشه نگرانی هایی در مورد تامین و تخصیص منابع این طرح وجود داشته ولی امیدواریم در ادامه مسیر همانطور که جزو اولویت های کاری دولت یازدهم است، مشکلی در این زمینه نداشته باشیم.
هاشمی در مورد تصمیمات دولت و مجلس در بحث سیاستهای جمعیتی گفت: عوارض سیاستهای کنترل جمعیت مربوط به سالهای گذشته هنوز وجود دارد. البته چیزی نزدیک به بیش از ۳۰ هزار بهورز در کشور فعالیت می کنند که نحوه آموزش به آنها و سایر همکاران بهداشتی در کشور متفاوت شده است.
به گفته وزیر بهداشت، البته تغییر رویه چندین ساله یک شبه امکان پذیر نیست ولی به هر حال تغییر در محتوای آموزشها باعث شده که بهورزان و خدمت رسانان عرصه بهداشت درست عکس آنچه که در طول ۲۰ سال گذشته آموزش داده شده، عمل کنند.
هاشمی ادامه داد: اما به هر حال برای اجرای سیاستهای جمعیتی مشوق هایی در جامعه نیاز است که قانون می خواهد و امیدوارم هم دولت و هم مجلس طبق اسناد ابلاغی تصمیماتی را بگیرند تا ما در بودجه سالهای ۹۴ و ۹۵ و برنامه ششم توسعه شاهد اجرایی شدن آنها باشیم.
به گفته وزیر بهداشت، از آغاز طرح تحول سلامت تا کنون در حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر مورد بستری داشتیم که فرانشیز ۵ درصدی و ۱۰ درصدی این طرح در مورد آنها اعمال شده است. البته در بخش های بستری بخش دولتی این فرانشیز گاهی به کمتر از ۸ درصد نیز کاهش پیدا کرده است. در عین حال در مورد ماندگاری پزشکان در مناطق محروم در حدود ۳ هزار پزشک در این طرح مشارکت دارند. بالغ بر ۷۵۰ پزشک نیز در بیمارستانهای سراسر کشور مقیم هستند.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران