دیدبان

جزئیات جدیدازشهرک حجاج درمدینه

 جزئیات جدیدازشهرک حجاج درمدینه


به گزارش دیدبان به نقل از باشگاه خبرنگاران ، شاهزاده فیصل بن سلمان امیر مدینه و رئیس سازمان توسعه مدینه منوره روز چهارشنبه، اول مرداد ماه، کلنگ احداث شهرک مدینه الحجاج ملک عبدالله در مدینه منوره را بر زمین زد و قرار است پس از تکمیل این طرح ظرف دو سال آینده، تمامی دفاتر اداری بعثه‌های حج به آنجا منتقل شود.
این گزارش حاکی است، مساحت این طرح بیش از یک میلیون ۶۰۰ هزار متر مربع است که در سه کلیومتری جنوب غرب مسجد شریف نبوی در فاصله سه کیلومتری مسجد میقات و ۹۰۰ متری مسجد قبا ساخته خواهد شد.
این گزارش می‌افزاید، در این طرح ۱۰۰ دستگاه برج اداری و مسکونی احداث خواهد شد که ظرفیت واحدهای مسکونی آن ۱۲۰ هزار مهمان و ۴۰ هزار اتاق است.
ساختمان وزارت حج، ساختمان کمیته مرکزی، دفاتر اداری بعثه‌های حج، دفاتر مؤسسه ادلاء و مطوفین، دفاتر و واحدهای نقابه عامه سیارات، دفاتر خدمات مسافرتی و بعثه‌های پزشکی حج از واحدهای اداری هستند که به این شهرک منتقل خواهند شد و مجموع ظرفیت این واحدهای اداری ۳۱ کارمند است.
مسجد بزرگ شهرک واقع در سمت جنوبی طرح به ظرفیت ۱۵ هزار نمازگزار، بیمارستان طرح واقع در سمت غربی آن به ظرفیت ۴۰۰ تخت، آشپزخانه‌های مرکزی و اماکن شستشوی لباس، ایستگاه حمل و نقل بار حجاج که بار آنها را تحویل می‌گیرد و در کشورشان به آنها تحویل می‌دهد، ایستگاه حمل و نقل مرکزی (ترمینال) جهت انتقال زائرین به مسجد شریف نبوی به ظرفیت ۸۴ هزار نفر در ساعت (با تلفیق سیستم مترو و اتوبوسهای ترددی و سیستم حمل و نقل اتوبوسی داخل شهرک) از جمله واحدهای خدماتی این طرح است.
شایان ذکر است، مساحت مرکز تجاری بیش از ۷۱ هزار متر مربع و در سه طبقه است.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران